מבזקיםפוליטי / מדיני

מפלגת העבודה מציעה מגילת זכויות משלה: "רגע לפני החג, צריך להגיד את האמת"

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, פרסמה הבוקר (רביעי) פוסט לרגל חג הפסח בו היא חושפת את מגילת זכויות היסוד המוצעת של מפלגת העבודה, שתהווה לשיטתה בסיס לכינון חוקה בישראל.

בפתח דבריה אמרה מיכאלי: ״רגע לפני החג, צריך להגיד את האמת. האמת נחשפה. ניסיון ההפיכה המשטרית הוכיח שהדמוקרטיה שלנו יותר פגיעה ממה שחשבנו. כמו שישראל בנויה היום, ממשלות יכולות לנסות לגזול את הזכויות שלנו. עכשיו כשגילינו את הפרצה אי אפשר לחזור לאחור. לשמור על בית המשפט זה לא מספיק. מדינת ישראל צריכה חוקה. על זה מסכימים כבר כמעט כולם. השאלה היא, איך תהיה מורכבת החוקה הישראלית?"

"אם נדמה את החוקה לבניין, אז בית המשפט הוא הקומה השלישית, שמבקר את הממשלה והכנסת, ומוודא שהם פועלים לפי הכללים ולא פוגעים בזכויות שלנו. ששתי הקומות מתחתיה חייבות להיות בסיס יציב שעליה יעמוד בית המשפט. הקומה השניה של החוקה היא הקומה של הכנסת והממשלה. זוהי הקומה בה קובעים את הכללים שלפיהם מחוקקים חוקים וקובעים תקנות, ומוודאים שהחוקים והפעולות לא פוגעים בזכויות של האזרחיות והאזרחים." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה: "והזכויות של האזרחיות והאזרחים היא הקומה הראשונה. הקומה של החיים עצמם, הקומה שמכירה בזכות של כל אחד ואחת מאיתנו לכבוד, לחופש, לרווחה, לשוויון ולצדק. המסמך המכונן של הקומה הראשונה – מגילת הזכויות. החוקה שלנו חייבת להתחיל מהזכויות שלנו. כויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם, בקדושת חייו, בזכותו לכבוד ובהיותו בן-חורין, והן יכובדו ברוח העקרונות שבמגילת העצמאות של מדינת ישראל. חג חירות שמח, חברות וחברים״.

באדיבות מפלגת העבודה
באדיבות מפלגת העבודה
באדיבות מפלגת העבודה
באדיבות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי נואמת - השקת קמפיין העבודה
אילוסטרציה. צילום: רענן כהן

2 תגובות

Back to top button