חדשות הארץמבזקים

טרגדיה: נקבע מותו של הילד שטבע בבריכה בקצרין

ילד כבן 4 טבע לפני זמן קצר (רביעי) בבריכה בקצרין. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, שבסופן נאלצו לקבוע מותו.

חובש רפואת חירום במד"א שילה מייברג סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. הילד נמצא מחוסר הכרה בבריכה ונמשה החוצה. כשהגענו לבית הוא שכב בסמוך לבריכה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית ממוקד מד"א."

"המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות במשך למעלה משעה ורבע אבל בסופן נאלצנו לקבוע את מותו." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: בשנת 2022 טבעו למוות 16 ילדים, ומחציתם מתחת לגיל 4.בעשור האחרון (2013-2022) טבעו למוות 185 ילדים, 45% מתוכם מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה: "הקיץ עוד לא התחיל וכבר אנחנו שומעים על מקרה טראגי של טביעת פעוט בבריכה ביתית. במיוחד עכשיו, בחופשת החג, אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה בדיוק ברגע שלא שמנו לב. בסביבת המים לא מורידים מהילדים את העיניים. קובעים מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה"

"לא יוצאים לנופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית ובריכות ביתיות מרוקנים מיד בתום השימוש. אם אין אפשרות לרוקן, יש לגדר את הבריכה כך שילד לא יוכל להגיע אליה ללא השגחה". הוסיפה סילבינגר.

אילוסטרציה

30 תגובות

  1. עצוב מה שקורה כואב הלב יהי זכרו ברוך אמן תתנחמו מיישמים אמן 😥😥💔

Back to top button