מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל סיים את דיון הערכת המצב וגורמים מדיניים מעריכים שישראל תגיב על הירי

הסתיימה לפני זמן קצר (חמישי) הערכת המצב שקיים הרמטכ"ל עם ראשי מערכת הביטחון. לאחר מכן החל דיון בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט וראש המטה הכללי של צה"ל. בדיון זה יגובשו ההמלצות שיועברו לדרג המדיני לקראת דיון בקבינט הביטחוני בראשות ראש הממשלה. דיון זה ייערך הערב ב20:30.

גורמים מדיניים ציינו כי ההערכה היא שאכן תבוא תגובה. הערכה זו, כך נודע, הועברה גם לשגרירויות ישראל בעולם כדי להיערך בעיקר להסברה. לעת עתה הוחלט בצה"ל לא להעביר הנחיות מיוחדות לעורף.

בדיון הערכת המצב אצל רב אלוף הלוי ציינו כי ההסלמה החלה למעשה באירועי הר הבית שיצרו התלכדות של זירות. בירושלים נרשמה ירידה באירועים אבל, כדברי גורמים בצה"ל, "האנרגיה מהר הבית קיימת. הירי מלבנון חמור מאד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההערכה על פי דוברים בדיון היא מאחורי הירי על הצפון עומד דווקא החמאס בעידוד איראני. אנשי חמאס הם אלו שירו הלילה בעזה רקטות אוויר על המטוסים והשיגורים הללו הם שיצרו את האזעקות בעוטף.

בלבנון מנגד ממשיכים להגיב על התקרית בצפון. צבא לבנון העלה כוננות ונפרס מחדש בדרום. הצבא הלבנוני גם הודיע כי ישתף פעולה עם כוחות יוניפי"ל ומסר את המיקןם ממנו בוצע הירי, הכפר אל קלילה. בלבנון הוסיפו כי הם מודעים לכך שישראל תגיב על הירי.

בנימין נתניהו - יואב גלנט - הרצי הלוי
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תגובה אחת

Back to top button