חדשות הארץמבזקים

חשש בערי וישובי השפלה ולכיש: נערכים לאפשרות של הסלמה וירי מעזה

צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי אין הנחיות מיוחדות לעורף אך הערים בשפלה ובלכיש, כמו גם המועצות האזוריות, ובמיוחד אלה הקרובות לעוטף עזה, עוקבות בדריכות אחר הנעשה. הן למודות ניסיון ויודעות שאם הקבינט יחליט על תגובה "חריפה" ותינתן הפקודה לתקוף בעזה הירי לעברן הוא בלתי נמנע.

ראש העיר אשדוד, הד״ר יחיאל לסרי, פנה לתושבים ברשתות החברתיות ומסר כי נתן הנחיה לצוותי העיריה להיערך לאפשרות שכזו. עם זאת לא ניתנה הנחיה על פתיחת מקלטים. "אווירת החג היתה ועודנה, לצערנו, מלווה במתיחות ביטחונית בגזרות השונות, כשמשפחות רבות בדרום ובצפון מצאו עצמן בממ״דים ובמקלטים במקום לשהות סביב שולחן החג. אנו עומדים בקשר כל העת עם פיקוד העורף וכוחות הביטחון וערוכים לכל תרחיש והתפתחות ביממה הקרובה ובמהלך חול המועד, עם תגבור כוחות ברחבי העיר ובמקומות הומי אדם".

לסרי הוסיף כי "היום, יותר מתמיד, ברור לכולנו למה חשוב להוציא את צה״ל מכל מחלוקת פוליטית ולמה האמרה ״כוחנו באחדותנו״ אינו רק סיסמה אלא הכרח לעמידה האיתנה שלנו מול אויבנו, שמחכים לשעת הכושר לתקוף אותנו. אנו שולחים חיזוק ואהבה לכוחות הביטחון ומחבקים את תושבי הצפון ועוטף עזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביבנה, ראשון לציון, רחובות, בת ים, חולון וערים נוספות, טרם הוחלט דבר. כולן כאמור עוקבות אחר הנעשה בדריכות. בעיריית יבנה אמרו לפני זמן קצר כי "נכון לשעה זו המצב באזורנו הוא שגרה מוחלטת ואין הנחיות אחרות. בשעה האחרונה קיים ראש העיר, רועי גבאי, שיחות עם מפקד הנפה ועודכן בנוגע להתפתחויות. מנהלי העירייה ערוכים לכל תרחיש. אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות וערוכים לפתיחת המקלטים הציבוריים ולמשמעויות הנוספות ככל שיידרש".

.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד

Back to top button