מבזקיםצבא וביטחון

לילה של הסלמה הבטחונית: עשרות שיגורים לישראל, צה"ל תקף בעזה ובלבנון

צה"ל תקף הלילה (שישי) מספר מטרות ברצועת עזה ובדרום לבנון, בהמשך להסלמה במצב הבטחוני, מאז נורה אתמול מטח של כ-30 רקטות מדרום לבנון לשטח ישראל.

ברצועת עזה, צה"ל תקף כ-10 מטרות והתמקד במנהרות, אתרים לייצור אמל"ח ובאחת מהתקיפות, השמיד מקלע כבד ששימש לירי נגד מטוסי חיל האוויר הישראלי. בנוסף, צה"ל ביצע מספר תקיפות בדרום לבנון, כאשר גם שם מדובר, כמו ברצועת עזה, במטרות של ארגון הטרור חמאס.

דובר צה״ל, תת אלוף דניאל הגרי מסר: "אנחנו התמקדנו בלבנון בתקיפה שביצענו בשעה 04:00 בשלוש מטרות תשתית ומטרות חמאס בדרום לבנון דרומית לראשידיה ממנו בוצע הירי אלינו. בעזה ביצענו תקיפת עשר מטרות שאותם תקף חי״א עם 50 טון פצצות שם תקפנו אתרי ייצור חמאס. תוואים שהיו מוכנים לפריצה אבל לא הגיעו עד הגדר. הם נוטרלו. מטרת מו״פ משמעותית בלב ג׳בליה. זו סדר התקיפות בעזה. מבחינת השיגורים. משטח לבנון לא הייתה תגובה בעזה היו 44 מטרות ששוגרו לעברנו (הלילה) . 9 כושלות. 12 לים. 23 מטרות שנכנסו לישראל. אחת לא יורטה ונפלה בשטח בנוי. בבית בשדרות. אין שם נפגעים. 14 נפילות בשטח פתוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתאם להערכת המצב שהתקיימה בצה"ל, ניתנה הנחיה לתושבי עוטף עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות הרלוונטי, עד להודעה חדשה.

מפיקוד העורף נמסר כי "בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות."

לאור המצב הביטחוני, המוקד לאזרחים ותיקים 8840* במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי פותח את חפ״ק החירום לאזרחים ותיקים המוקד יפעל ביום שישי בין השעות 8:30-13:00 ובחול המועד פסח בין השעות: 8:00-20:00

שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: ״המוקד נותן מענה לאזרחים ותיקים בכל הקשור לזכויותיהם, בסיוע בשינוע תרופות, מזון, ומתן מענה נפשי ראשוני, כל זאת במטרה לחזק את חוסנם וביטחונם האישי של האזרחים הוותיקים״.

במטה אשר, מסרו לתושבי המקום בהודעה הבוקר: "אחרי לילה מתוח באזורנו אנו מחזקים את כוחות הבטחון ואת צה"ל. כרגע חוזרים לשגרה ופותחים את חופי הרחצה והעסקים תוך שמירה על עירנות והאזנה להנחיות פיקוד העורף. מבקשים מהתושבים להמשיך לעקוב אחר הודעות המועצה וההנחיות. מייחלים להמשך חג רגוע ושקט."

במהלך שעות הלילה והבוקר התקבלו מספר קריאות במוקד איחוד הצלה על נפגעי חרדה בשל האזעקות ונפילות הרקטות בדרום הארץ. כמו כן: נפגעת קל טופלה בשדרות כתוצאה מחבלות קלות לאחר שמעדה בדרכה למרחב מוגן. עקב המתיחות הביטחונית – הועלתה רמת הכוננות של צוותי הרפואה של איחוד הצלה בדרום, בצפון, בירושלים, וברחבי הארץ. הצוותים הונחו להישאר קשובים לרשת הקשר של איחוד הצלה בכדי לתת מענה מהיר ומיידי לכל מקרה חירום במידת הצורך.

מנכ"ל 'איחוד הצלה', אלי פולק מסר: "מתנדבי 'איחוד הצלה' נמצאים בכוננות מתמדת בכל ימות השנה, אך לנוכח המצב הבטחוני הנחנו את הכוננים לשמור על ערנות. כמו כן הנחיתי לתגבר את מוקד איחוד הצלה במוקדנים נוספים ואת תגבור חלוקת הציוד הרפואי ומיגון המתנדבים".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

Back to top button