חדשות הארץמבזקים

נקודת רתיחה אחרי הפיגוע: "הגיע הזמן למעשים, לא רק דיבורים. די להכלה"

פיגוע הירי הרצחני והאכזרי שאירע לפני זמן קצר (שישי) בבקעת הירדן, בו נרצחו שתי צעירות ונפצעה באורח אנוש אישה נוספת, גרר תגובות רבות מצידם של אנשי ציבור וגולשים רבים, כאשר מרביתם דורשים תגובה עוצמתית לגל הטרור וההסלמה הבטחונית בכל הגזרות. קולות שמחה וצהלה נשמעים בצד הערבי, במיוחד ברצועת עזה, שם נשמעים קריאות תמיכה מהמסגדים.

שר העבודה, יואב בן צור הגיב לפיגוע, בפתח דבריו אמר השר: "הפיגוע בחמרה בו נפצעו ונהרגו אזרחים יהודים ע"י מחבלים צמאי דם, שוב ממחיש לנו את הבדל במרחק שנות אור בנינו לבין אויבנו, אויבנו מאבדים את חייהם בשביל ליטול חיים וחיילנו מוסרים את נפשם בשביל להציל חיים, חיילנו מחזיקים בנשק בשביל לשמור על חיי אדם ואויבנו מחזיקים בנשק בשביל ליטול חיי אדם.״

"בתקופה ביטחונית קשה בה ארגוני הטרור מרימים ראש מדרום ומצפון – המסר שלנו הוא ברור, מדינת ישראל חזקה, איתנה ונחושה להגן על אזרחיה, צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים ומוכנים מול כל איום או אתגר ביטחוני, הטרור לא ישבור את רוחנו נמשיך לצמוח ולהיבנות כאן בנחלת אבותינו. שולח תנחומים כנים למשפחות השכולות באבלם הכבד מנשוא ומתפלל לרפואת הפצועים ולהחלמתם במהרה." הוסיף בן צור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״מבקש להביע את תנחומיי העמוקים לקרוביהן ואוהביהן של שתי הנרצחות בפיגוע הקשה בבקעת הירדן. אני מתפלל לרפואתה השלמה של הפצועה הנוספת. ‏צה"ל פרוס בכל הגזרות, מאומן ומוכן לכל תרחיש וכולנו מגבים את הלוחמים, השוטרים וכלל הכוחות שפועלים בשטח. אין לי ספק שכוחות הביטחון יגיעו לרוצחים השפלים ולשולחיהם״.

ארגון 'בצלמו' הגיב אף הוא לפיגוע הקשה: "הגיע הזמן למעשים, לא רק דיבורים. די להכלה. צריך לומר את האמת מקום הממשלה. לא נהרס אפילו בית אחד של מחבל שביצע פיגוע בימיה שלה הממשלה. מי שהבטיח הרס תוך יום לא עמד בזה תוך חודשים. לא גורש ולו מחבל אחד. ,לא נשלל אזרחות או תושבות של אף מחבל . לא בוצעו כמעט סיכולים ממוקדים ועוד זה העובדות. הגיע הזמן שממשלת הימין על מלא תיישם. לא רק תדבר."

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר ותושב השומרון אמר בעקבות הפיגוע: "קצנו בדיבורום- רוצים מעשים בשטח. לא יכול להיות שיהודים נפגעים בכבישי השומרון, בנימין ובקעת הירדן כאילו הם במטווח ברווזים. דם ילדינו לא הפקר".

אחד מדוברי ארגון הטרור חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, בירך על הפיגוע ואמר: "מבצע הרואי בבקעת הירדן פוגש את תקיפות ההתנגדות מעזה כדי לאשר את אחדות עמנו בהתמודדות עם הכיבוש והגנה על מסגד אל-אקצא המבורך."

פיגוע ירי
שימוש לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

תגובה אחת

Back to top button