חדשות הארץמבזקים

פיגוע הירי בבקעה: מצבה של הפצועה קשה ולא יציב, נתניהו יקיים הערכת מצב

ליחידת הטראומה בית החולים הדסה עין כרם בירושלים הובהלה לפני זמן קצר (שישי) הפצועה בת ה-48 מפיגוע הירי הרצחני שאירע סמוך לחמרה בבקעת הירדן, כשמצבה קשה ולא יציב. וזאת לאחר שנורתה בפלג גופה העליון בפיגוע בבקעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עודכן בפרטי הפיגוע בבקעה ומסביבתו נמסר כי יקיים בשעה הקרובה הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הבטחון, יואב גלנט.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין הגיב לפיגוע: "שולח את תנחומיי הכנים למשפחות הנרצחות בפיגוע הפחדני בצומת חמרה. תתי אדם צמאי דם גדעו את חייהן של נשים צעירות באכזריות חסרת גבולות. אנחנו במשימה לא פשוטה, והטרור לא יפסק באחת – אך נוכל לו. כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל ולכל שולח. לא נשקוט ולא ננוח אל מול איומי אויבינו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובת ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן לפיגוע בבקעה: "מול הטרור צריך להניח את המחלוקות ולפעול ביד ברזל. פיגוע נורא התרחש היום, חול המועד פסח, בבקעת הירדן. תתי אדם, מתועבים, פגעו בצעירות שהיו בדרכן לחגוג. האויב היחידי שלנו הוא הטרור שהרים את ראשו ואותו צריך לחסל, את המחבלים יש לתפוס ולוודא שלא ישארו בחיים. הגיע הזמן להפסיק עם מדיניות ההכלה וליישם מדיניות של התקפה. רק פעולה ביד קשה נגד האויב והמשך הבנייה והתפתחות של היישוב היהודי יחזירו את השקט לאזור. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולצמוח בארץ אבותינו. אנו מוסרים תנחומים למשפחות ורפואה שלמה לפצועה בפיגוע".

חבר הכנסת אביחי בוארון, נציג מחוז יו״ש בליכוד, בתגובה: ״תנחומיי למשפחות השכולות בשעתן הקשה ואיחולי החלמה מהירה לפצועה בפיגוע הקשה בבקעת הירדן.
הכלה מביאה מתקפה, תגובה קשה מביאה רגיעה. נוכח הפיגוע הנתעב מדינת ישראל חייבת להגיב ובעוצמה. לא נקבל מצב בו האויב יפגע בנו, לא בחג ולא בסתם יום של חול. ואולם, לצד התגובה הקשה אני קורא לראש הממשלה ולחברי הקבינט, לשקול ברצינות ובכובד ראש, הכלה מיידית של הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. ידע האויב וידע העולם כולו, בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד מהמולדת הישראלית וממדינת ישראל. אנו סומכים על ראש הממשלה ועל חברי הקבינט הבטחוני היושבים על המדוכה ומגבשים תגובה נחושה וקשה, ביד חזקה ובזרוע נטויה כדי לגדוע את התקווה של האויב לסלק אותנו מאדמתנו. יש קשר ישיר בין מה שקורה בצפון, בדרום וביו"ש. תושבי יהודה ושומרון, תושבי הדרום ותושבי הצפון אינם אזרחים סוג ב׳. מוטלת עלינו החובה להשיב את השקט והביטחון לכבישי יהודה ושומרון ולכל הארץ״.

בנימין נתניהו - יואב גלנט - פיקוד צפון
ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תגובה אחת

Back to top button