חדשות הארץמבזקים

מזעזע: שתי הבנות נרצחו לעיני אביהן, האם נפצעה אנוש

פרטי הפיגוע הרצחני שאירע הבוקר (שישי) בחמרה שבבקעת הירדן מתבהרים ככל שעובר הזמן והזוועה נחשפת. שתי הנרצחות בפיגוע היו אחיות מהיישוב אפרת והנוסעת במושב האחורי שנפצעה באורח אנוש היא אימן. אביהן של הבנות היה ברכב שנסע לפניהן והיה עד למאמצי ההחייאה בבנותיו ואשתו. כך על פי הודעתו של ראש מועצת אפרת, עודד רביבי.

מדברי ראש המועצה: "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו."

"המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה. ראש המועצה עומד עם כלל הגורמים בקשר." הוסיף רביבי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פיגוע ירי - בקעת הירדן - זירת אירוע
צילום: דסק כתבים
פיגוע ירי - בקעת הירדן - זירת אירוע
צילום: דסק כתבים

עודד שבת, רבש"ץ הישוב חמדת וחבר בארגון הרבשצים מבית ההסתדרות הלאומית שטיפל בפצועה במקום הפיגוע אמר כי: "יצאתי לתאונה הזו גם בכובעי השני כפרמאריק. טפלתי בכל המשפחה ופיננו את האמא במסוק לבית חולים. חזרתי לישוב כדי לעבות את הביטחון בו. מדובר בזירה קשה מאוד".

הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, כינס הערכת מצב ודיוני הערכות להמשך, במסגרתם עודכן על הפיגוע הקשה בחמרה. הרמטכ״ל הנחה על חיזוק מאמץ ההגנה במרחב פיקוד מרכז לצד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע. בנוסף, הורה הרמטכ״ל על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר.

פיגוע ירי - בקעת הירדן - זירת אירוע
צילום: דסק כתבים

כאמור, האם בת ה- 48 פונתה במסוק מד"א-הצלה אייר אל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהיא עם פגיעות קשות בפלג גופה העליון ומצבה כאמור אנוש. פרופ׳ אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי בהדסה, מסר לפני זמן קצר עדכון לגבי מצבה:

צילום: דוברות בית החולים הדסה עין כרם
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

המחבלים הגיעו ברכב שעליו לוחית רישוי מזויפת, השייכת לרכב מסוג אחר שהורד מהכביש לפני כשנתיים, ככל הנראה לאחר שנגנב. זוהי פרקטיקה ידועה של מחבלים המאפשרת להם לנוע בכבישים בחופשיות יחסית בכבישים ואף להימלט בבטחה לאחר ביצוע פיגוע, כפי שקרה בחלק מהפיגועים שאירעו בעבר.

פיגוע ירי - מחבלים - רכב גנוב
הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
תיעוד הפיגוע. הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button