העולם הערבימבזקים

דיווח: מתקפת הטילים על ישראל יצאה לפועל בידיעת חיזבאללה ואיראן

אתר האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" דיווח היום (שבת) כי מתקפת הטילים על ישראל על ידי הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון יצאה לפועל בידיעת חיזבאללה והרפובליקה האסלאמית (איראן). באתר הבהירו כי המידע מתבסס על מידע בלעדי שהגיע לידיהם.

על פי הדיווח, התקיפות של ישראל בלבנון וברצועת עזה לאחר מתקפת הטילים לא הייתה כתגובה אלא בכדי להעביר מסר לאיראנים. ישראל בחרה להגיב באופן מידתי ולא רצתה לגרום להרוגים על מנת לא להגביר את המתיחות באזור.

גורמים בלבנון ציינו כי אם ישראל תגיב ברצינות יהיו מאות בני אדם שיהרגו בלבנון. כמו כן, אם יימשכו התקיפות מלבנון, ישראל לא תגביל את עצמה או תהסס לפעול שוב בלבנון והפעם הצבא הישראלי ינקוט בפעולה הרבה יותר רצינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר כלי תקשורת דיווחו מוקדם יותר השבוע כי ההתקפות הישראליות על עמדות הכוחות האיראניים בסוריה, שגרמו למותם של מילאד היידרי ומוגדד מהגני, שני קציני משמרות המהפכה, בוצעו כתגובה לפיגוע שאירע בצומת מגידו בצפון הארץ.

עם זאת, נעים קאסם, סגן ראש חיזבאללה בלבנון, הכריז כי מאמצי ישראל "לאיים עלינו ולהפחיד אותנו לא יצליחו". לדבריו, "מאזן הכוחות להרתעת הצדדים מלהיכנס למלחמה נותר על כנו".

לאחר ירי הרקטות לעבר ישראל מדרום לבנון, חיזבאללה שמר על שתיקה בנוגע להאשמות מצד ישראל ולא פרסם שום הודעה רשמית בנושא. גם בנאום שנשא אמש מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הוא בחר שלא להתייחס לנושא וציין כי יעשה זאת ביום שישי הבא, לרגל יום אל-קודס העולמי. נסראללה הדגיש כי חיזבאללה לא מתכוון להסלים את המתיחות עם ישראל.

עם זאת, גורם רשמי בחיזבאללה הכחיש את אחריותו של הארגון בשיגור לעבר ישראל. על פי מספר דיווחים שפורסמו חיזבאללה העביר לישראל הודעה על כך שאין לה קשר לשיגור הרקטות לעבר ישראל.

על אף הכחשת חיזבאללה גורמי ביטחון מבהירים כי פעילות צבאית של קבוצות פלסטיניות בדרום לבנון אינה יכולה להתבצע ללא הסכמה ברורה של חיזבאללה, השולט באזורים אלו.

גם ממשלת לבנון הודיעה כי אינה יודעת מי עומד מאחורי הירי לעבר ישראל.

שר החוץ של לבנון עבדאללה בו חביב אמר בראיון לרשת CNN כי ארצו לא קיבלה כל מידע על הרקטות שנורו לעבר ישראל, והוא אינו יודע אם חיזבאללה באמת הסכים להתקפות מסוג זה או לא.

עוד הוסיף כי "יש מחנות פלסטינים בדרום לבנון וייתכן שביצעו את התקפת הרקטות בהוראת חמאס".

לפי דיווחים בתקשורת הלבנונית, האירועים האחרונים בין לבנון לישראל הוגדרו כמסוכנים ביותר שהתרחשו בין שתי המדינות מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.

ארכיון. צילום: טוויטר עלי שועייב

7 תגובות

Back to top button