מבזקיםפוליטי / מדיני

מתקפה חריפה של בוגי יעלון על נתניהו בהפגנה בתל אביב

קצת יותר מרבע מיליון בני אדם הפגינו הערב (שבת) ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית. 145 אלף מהם עשו זאת בתל אביב והיתר בישובים שונים ובצמתים. לפני כל הפגנה עמדו הנוכחים דקת דומיה לזכר נרצחי הפיגועים. במספר מקומות הונחו נרות נשמה דולקים. נזכיר כי זהו השבוע ה-14 לגל המאחה.

נציין המחאה נמשכת למרות ההצעה להקפיא את המחאה כל עוד מתנהלים דיוני הדברות על רפורמה בהסכמה. הטענה של המארגנים היא כי יש לבטלה ולא לדון עליה כלל.

בהפגנה המרכזית בתל אביב נאם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון. הוא פתח את דבריו בתנחומים למשפחתן של שתי האחיות שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן ולשפחת התייר האיטלקי שנרצח בפיגוע בתל אביב.כן ביקש לשאת תפילה להחלמת אם האחיות, הנאבקת על חייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייחסו למחאה אמר יעלון "בעשרות שנות שרותי הצבאי, לא ראיתי התנהגות מופקרת, כשל הנאשם נתניהו עתה. אלפי פעמים הוזהר הנאשם, שמזימתו האובססיבית להפוך את ישראל לדיקטטורה – מהווה סכנה מידית וקיומית לביטחון ישראל. המזהירים היו כל מומחי הביטחון, המשפט המדע והכלכלה, שהבהירו לו שמזימתו, פוגעת אנושות בצה״ל ורוחו – ראו את צבאו העלוב של פוטין ותבינו – ככה זה צבא בדיקטטורה בלי דיווחי אמת, בלי רוח התגייסות ולחימה; הדיקטטורה פוגעת בברית האסטרטגית עם ארה"ב, אויבינו צופים, וההרתעה נשחקת".

יעלון הוסיף כי "נתניהו דחף למרכז הבמה, גורמים משיחיים, גזעניים, הם זוממים להצית באש משיחית את האזור. הם רוצים דיקטטורה פאשיסטית, גזענית, הומופובית, משיחית ומושחתת. הוא מינה לשר האחראי על המשטרה מורשע סדרתי – בתקיפת שוטרים וחיילים, בגזענות ובתמיכה בטרור. בושה! ואיזו בושה! למנות משיחיסט גזען כזה להיות אחראי על הר הבית!? – הנקודה הכי נפיצה באזור – זה מעבר לבושה. זה טרוף!".

בפניה למי שהיו חבריו באופוזיציה אמר יעלון : "ראשי האופוזיציה, אל תנסו להציל אותו ב"פשרה" רקובה שתפגע בדמוקרטיה, בשם ממלכתיות מעושה. מה שדורשת הממלכתיות עתה הוא: להגן על עצם קיום ישראל ולדרוש מהנאשם לבטל את שלושת המחדלים שמסכנים אותה: לבטל ולגנוז את כל תוכניתו לחקיקה דיקטטורית על כל 140 הצעות החוק המטורללות שלה; לבטל! כן לבטל מיד את ״המשמר הלאומני״ שהוא מעשה דיקטטורי בעליל; ולהעביר את המורשע הסדרתי, השר ל"כאוס לאומני", מאחריותו למשטרה ולהר הבית. חבריי באופוזיציה, אל תלקו בליקוי מאורות. אין לאיש מנדט – מול המזימה הדיקטטורית שנחשפה- אין לאיש מנדט להסכים ולו לפגיעה הקטנה ביותר בעצמאות המשפט והביקורת השיפוטית".

בירושלים הפגינו מאות סטודנטים. ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנו יוצאות הערב לרחובות מפני שהמאבק נגד ההפיכה המשטרית הוא לא מותרות שאפשר לוותר עליה בצל חששות ביטחוניים. המאבק שלנו קשור ישירות לחוסנה של המדינה ולכוח העמידה שלה. דווקא אל מול אתגרים ביטחוניים, דווקא לאור השכול, זה הזמן להמשיך להילחם למען ישראל מאוחדת, דמוקרטית ואיתנה"

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן
צילום: גיתי פלתי

25 תגובות

  1. תתבייש,לך בזמן שהמצב הבטחוני במדינה על הפנים אתה עומד ומסית במקום אהבת חינם אתה יעלון לך תכניס,את עצמך באיזה חור שלא נראה ולא נשמע אותך כי אתה לא רצוי ולא ראוי

  2. לוזר עלוב אף אחד כבר לא רוצה אותה איתם במפלגות אז הכלבלב משתגע..🤮🤮🤮

Back to top button