מבזקיםצבא וביטחון

שלוש רקטות נורו מסוריה לעבר דרום רמת הגולן, צה"ל תקף את המשגרים

שלוש רקטות נורו הלילה (ראשון) משטח סוריה לעבר ישראל ובעקבות זאת הופעלה אזעקה במרחב היישובים נטור ואבני איתן שבדרום רמת הגולן. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח.

מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל, מתוכם שניים חצו לשטח ישראל, אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשני נפל בשטח פתוח."

בעקבות השיגורים לשטח ישראל, כוחות ארטילריים של צה"ל השיבו לפני זמן קצר באש לעבר המרחב ממנו בוצע הירי מסוריה. זמן קצר לאחר מכן צה"ל תקף גם באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק את המשגרים בשטח סוריה מהם בוצע הירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, הורה על פתיחת מקלטים בכל יישובי דרום הגולן. "תושבי אזור זה נדרשים לשהות בקרבת שטחים מוגנים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף" מסר בהודעתו לתושבים.

חטיבת אל-קודס בסוריה (מיליציה פלסטינית סונית) לקחה אחריות על הירי ומסרה בהודעה: "יחידות הטילים בחטיבת אל-קודס אזור הדרום, הפציצו את הישות הציונית בשלושה טילים בתגובה לתקיפות הבוטות שביצעה הישות במסגד אל-אקצא, ואנו גם מבטיחים לישות תגובה נחרצת מהחזית הדרומית בסוריה כלפי כל תוקפנות."

מקור סורי ציין כי "ההרתעה הישראלית התערערה תוך ימים ספורים בכל החזיתות, וסדק ההרתעה מופיע במהירות. את התמונה הזאת רואים המתנחלים – סדק ההרתעה הזה עלול לדחוף את מנהיגי האויב לבצע טיפשות גדולה יותר, כולל חיסולים, מתוך אמונה שזה עשוי להחזיר את ההרתעה, אבל הם עלולים לטעות בחישוב ולקבל תגובה כואבת".

גורם ביטחוני בישראל מסר כי "ישראל תגבה מחיר כבד מאוד מאויבנו, כזה שיגרום להם לחשוב פעמיים לפני הפעם הבאה שהם ינסו לפעול כנגד מדינת ישראל. ארגוני הטרור בכל החזיתות טועים מאוד בחישוב ההרתעה שלהם מול ישראל והם יבינו זאת בדרך שתהיה שונה הפעם, כזו שתספק את ההרתעה בצד השני מחדש".

Back to top button