חדשות הארץמבזקים

לראשונה בישראל: מענק עבור הקמת מתקן לאגירת אנרגיית חום

ברנמילר אנרג'י, חברת קלינטק ישראלית וממובילות תחום אגירת האנרגיה בישראל ובעולם, שאנשיה פיתחו טכנולוגיה יעילה וחסכונית לשימור אנרגיה על ידי חום, תקבל בקרוב מענק בגובה של 2.2 מיליון ש"ח (כ-610 אלף דולר) מהמשרד להגנת הסביבה, עבור בנייה והתקנה של מערכת ה-bGen טובת פרויקט הפחתת פליטות במפעל של חברת המשקאות "טמפו" בנתניה מיצרניות המשקאות המובילות בישראל.

לדברי אבי ברנמילר, יו"ר ומנכ"ל החברה, מערכת אגירת החום של החברה צפויה להחליף דודי קיטור מבוססי דלק, בקיטור נקי, ותהיה בעלת תפוקת שיא של 14 טון קיטור בשעה ובעלת יכולת אגירת אנרגיה בנפח של MWh35. "אנו שמחים להכריז על פרוייקט חשוב פורץ דרך, באמצעות התמיכה של המשרד להגנת הסביבה, לאספקת חום ירוק לתעשייה. לאור השימוש הגובר בטכנולוגיות קלינטק מתקדמות שנועדו להתמודד עם הגורמים וההשלכות של משבר האקלים העולמי, חברות תעשייתיות רבות מחפשות פתרונות לייצור ושימור של אנרגיה נקייה וסביבתית ואנו מודים למשרד להגנת הסביבה על תמיכתו במימון הפרויקט אשר מסייע להאיץ הטמעת טכנולוגיות לאנרגיה נקיה, תוצרת כחול לבן."

מהידע הקיים היום, טכנולוגיות אחסון אנרגיה המבוססות על סוללות אינן אוגרות ביעילות אנרגיה בטווחי הזמנים הדרושים לתעשיות, וגם לא ממירות ביעילות את האנרגיה הזו לפי דרישה לחום הדרוש להפקת קיטור, מים חמים או אוויר חם. לכן, הפיתוח פורץ הדרך של ברנמילר אנרג'י, המשלב אחסון תרמי, החלפת חום וייצור קיטור יחד בפתרון אחד, מספק לחברות תעשייתיות את היעילות האנרגטית, יציבות התפוקה, המדרגיות ויכולות נוספות הדרושות להן כדי לשמר אנרגיה. הטכנולוגיה של ברנמילר אנרג'י גמישה, ומאפשרת לחברות להשתמש הן בחשמל (מפאנלים סולאריים, טורבינות רוח ורשת) והן במקורות אנרגיה תרמיים (ביומסה, גזי פליטה, חום שיורי) כדי לטעון את יחידות האגירה. "חברות תעשייתיות שחושבות קדימה כמו טמפו, רוצות לייעל את התהליכים האנרגטיים שלהן, אבל עד לאחרונה, פתרונות אמינים, חסכוניים וארוכי חיים היו מעטים, אם בכלל. טכנולוגיית ה-bGen שלנו מאפשרת לחברות אלה להתחיל להשתמש במשאבי אנרגיה מתחדשים ובחום מבוזבז כדי לייצר ביעילות קיטור נקי, מים חמים ואוויר חם לפי דרישה, מה שמאפשר להן לשחרר את הפחמן של התהליך התרמי שלהן – ובמקרים מסוימים, כמו טמפו, להפחית את עלויות הדלק משמעותית תוך כדי", מסביר ניר ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת ברנמילר אנרג'י, מהמובילות בעולם בסקטור אגירת האנרגיה, פיתחה מתקן לאגירת אנרגיה תרמית, ע"י שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה. כך, מתקבלים ביצועים גבוהים ותחזוקה נמוכה לאורך זמן, וכן מחזור ייצור ידידותי לסביבה. המערכת קולטת אנרגיה ממקורות אנרגיה שונים, ממירה אותה לאנרגיית חום ומאפשרת אספקה רציפה לפי צרכים שונים, הסטת עומסים והשטחת שיאי צריכה. בכך, נחסכת אנרגיה, נמנעות עלויות גבוהות של שימוש בחשמל, גז ודלקים והיעילות האנרגטית עולה. מערכת ה- bGenמספקת אנרגיה רציפה, 24/7, בכל תנאי מזג אוויר, ומשיגה את מטרתה העיקרית – אפס פליטות של פחמן דו-חמצני ואפס זיהום סביבתי.

ברוב המוחלט של המקרים, טכנולוגיות כאלו – למרות שהן מועילות לסביבה – מזהמות מעצם היותן ומהליך ההרכבה שלהן. אבל לא במקרה הזה – המערכת עוצבה כך שתשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה ואינה משתמשת בכימיקלים, שמנים או מלחים העלולים לגרום לנזק סביבתי. בנוסף, למתקן אורך חיים של +30 שנים, בניגוד לפיתוחים אחרים בתחום.

לחברה מספר פרויקטים בעולם, ביניהם מתקן אגירת אנרגיה הגדול מסוגו בעולם בטוסקנה, המשרת כ-4 מיליון איטלקים, פרי שיתוף פעולה עם חברת החשמל הגדולה באירופה, ENEL; מתקן אגירה חדשני ומתקדם בקמפוס של אוניברסיטת ניו יורק, בשותפות עם חברת החשמל הגדולה בארה"ב, NYPA; אגירת אנרגיה במתקן של חברת Fortlev, היצרנית הגדולה ביותר של פתרונות אחסון מים בברזיל ומהגדולות בעולם בתחום זה, ועוד. בנוסף, מועדון חברות הקלינטק העולמי בחר בברנמילר אנרג'י, לקבל את פרס סטארט-אפ מצטיין בתחום האנרגיה בעולם לשנת 2023.

ברנמילר אנרג'י - אגירת אנרגיה
צילום: ברנמילר אנרג'י
ברנמילר אנרג'י - אגירת אנרגיה
צילום: ברנמילר אנרג'י
ברנמילר אנרג'י - אגירת אנרגיה
צילום: ברנמילר אנרג'י

Back to top button