מבזקיםפוליטי / מדיני

שר המורשת עורר סערה: "בכירים במערכת הביטחון פועלים במתכונת מרד"

שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית האשים היום (ראשון) בכירים במערכת הביטחון במרד וגרר גינויים רבים.

אליהו כתב פוסט בטוויטר בו הוא קורא לביטול הסכמי אוסלו. על רקע גל ההסלמה הנוכחי הגיבו לו בזעם על הפוסט. כשנשאל מדוע הבטיחו בבחירות כל כך הרבה הבטחות על שינוי המצב הביטחוני, השיב כי "בכירים במערכת הביטחון פועלים במתכונת מרד" והדבר פוגע לדבריו במאמצי הממשלה לדאוג לביטחון הלאומי.

לאחר מכן, אחת המגיבות האשימה את השר: "כמה אתה מתבכיין. הצבעתי לכם לא בשביל עוד תירוצים, אלא כדי שתביאו שינוי. אם אתה לא יכול – תפנה את הכיסא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אליהו השיב לתגובתה: "ביום שארגיש שאני לא יכול – אני מתחייב לפנות. אני מאמין שאנחנו צריכים לשפר עמדות ולהסתער שוב. כמובן שאם יש מקום לתקן אנחנו חייבים לתקן. אסור למדינה הזו להיות בשבי של קציני אוסלו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לפטר את השר אליהו: "שר בממשלה שמאשים את ראשי מערכת הביטחון במרד צריך להוכיח שהוא צודק או לעוף מתפקידו בו ביום. אין לנו צה"ל אחר, ההסתה נגד מערכת הביטחון יצאה משליטה".

חבר הכנסת מתן כהנא מן המחנה הממלכתי, כתב בפייסבוק: "השר עמיחי אליהו וחבריו, עד כאן!! הסירו מיד את ידיכם ממפקדי צה"ל, שב"כ והמוסד. בימים האחרונים התעמולה השקרית של הממשלה החלה לקדם קו חדש כדי להצדיק את הכישלון המוחלט שלה בכלכלה, בביטחון ובפן המדיני. שרה ממפלגת 'הציונות הדתית' מאשימה את ראשי מערכת הביטחון בהידרדרות הביטחונית. שרים נוספים תוקפים את מפקדי צה"ל, המשטרה, השב"כ והמוסד, כשהם יודעים שמפקדים אלו, על פי הכללים, מנועים מלהשיב להם. איזו פחדנות".

הוא המשיך: "והיום שיא חדש: 'ראשי מערכת הביטחון מורדים', אומר השר עמיחי אליהו ממפלגת 'עוצמה יהודית'. שר בממשלת ישראל מאשים את מפקדי צה"ל במרידה, לא פחות. הוא שייך לאותה רשימה פוליטית 'עוצמה יהודית-ציונות דתית' שאחד מראשיה השתמט משירות קרבי ולמד משפטים כשהיה אמור ללמוד תורה, והשני לא שירת בכלל. על נתניהו להפסיק באופן מיידי את ההשתלחות של שריו בבכירי מערכת הביטחון. אני מבקש להצדיע לאנשי הצבא, המשטרה, המוסד והשב"כ. עם ישראל אוהב אתכם וגאה בכם. כמי ששירת משך שנים בצה"ל אני יכול לומר בביטחה: שרותי הביטחון של ישראל בידיים טובות".

השר למורשת - עמיחי אליהו
ארכיון. צילום: דוברות השר למורשת

4 תגובות

  1. לאיש יש תכנית ארוכת טווח להפוך למדינת הלכה.
    שיקשקש מה שבא לו
    עוד מעט הוא מוריד את החליפה ועולה על שטריימל

Back to top button