מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ קבע: ניתן להרוס את בית המחבל שרצח את אריה שופצוק וטדסה טשומה

הבוקר (שני), קבע בג"ץ בראשות השופטים יצחק עמית ועופר גרוסקוף, כי ניתן להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בכניסה לעיר ירושלים, לפני חמישה חודשים.

בפיגוע הקשה נרצחו הנער אריה שופצוק בדרכו לישיבה וטדסה תשומה, בחזרו ממקום עבודתו. לאחר הפיגוע נמלט המחבל ומספר ימים לאחר מכן הוא נתפס.

המוקד להגנת הפרט ביחד עם משפחת המחבל עתרו למנוע את ההרס ואכן בג"ץ נעתר לבקשתם ונתן צו ביניים המונע את ההרס. הבוקר כאמור התיר בג"ץ ברוב של שני שופטים את ההרס מול עמדתו של השופט חאלד כבוב, שטען כי מדובר בפגיעה בזכויות אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון 'בצלמו נמסר כי "לטענת השופט כבוב, "מדובר בפגיעה חמורה בקורת הגג, והחרמת קניינם של בני משפחה חפים מפשע. שלעיתים חלקם קטינים או קשישים, מקצתם חולים. כל זאת בשל מעשיו, הגם רצחניים, של בן משפחתם. כפי שציינתי בעניין אלרפאעי, אציין גם הפעם – שומה עלינו לזכור כי אין מדובר בעתירת מחבל העותר נגד הפגיעה בו בשל מעשיו. בענייננו, אסלאם עומד לדין, ואם וכאשר יורשע במיוחס לו, סביר להניח שיעביר את שארית חייו מאחורי סורג ובריח – ובנדון דידן כך ראוי נוכח, מעשה הפשע הקיצוני והרצחני, המתואר בכתב האישום המתוקן החמור שהוגש נגדו." בנוסף דרש כבוב מצה"ל לפרסם הליך ונוהל פיצוי עבור שכני המחבל שיפגעו מההריסה ככל שיפגעו."

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר: "אני מברך על ההחלטה שהייתה אמורה להיות מזמן. הרס בתי מחבלים אמור לקרוא עוד בשבוע של הפיגוע ולא חצי שנה אחרי. אני דורש מממשלת ישראל להרוס בהקדם את הבית הזה ביחד עם שאר בתי המחבלים שלא נהרסו בממשלה הנוכחית!"

הריסת בית מחבל - פעילות מבצעית - חיילים - לוחמים
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

3 תגובות

Back to top button