חדשות הארץמבזקים

כ 50,000 בני אדם בעצרת המרכזית ביישוב אביתר

על רקע אי מימוש המתווה להסדרת אביתר – כ 50,000 בני אדם בהם כמעט חצי מחברי הממשלה בהם שמונה שרים, 20 חברי כנסת ורבנים מקיימים בשעה זו את העצרת המרכזית בישוב אביתר, זאת לאחר צעדת ההמונים שהתקיימה היום. הצעדה והעצרת התקיימו בקריאה לקיים את החלטת הממשלה, לאפשר לתושבי גרעין אביתר לחזור לבתיהם ולהסדיר את הישוב.

בעצרת משתתפים רבנים, אנשי ציבור, משפחות אביתר ותלמידי הישיבה, וכן המשפחות השכולות, אליהם הצטרפו גם 8 משרי הממשלה, 20 חברי כנסת ורבנים. את העצרת פתחו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראשי תנועת נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף.

בפתח העצרת חתמו חברי הכנסת על אמנת אביתר בה נכתב בין השאר: "היום התכנס המון רב ביישוב אביתר בדרישה גדולה מראש ממשלת ישראל לאפשר שובם של 53 משפחות אביתר וישיבה וכל צוותה אל בתיהם ביישוב והמשך פיתוח היישוב לכבודה של ארץ ישראל. מראש גבעה נישאה זו אנו קוראים לממשלת ישראל להקים ישובים חדשים ביהודה שומרון נגב והגליל ולשמור על אדמות הלאום עבור עם ישראל לדורותיו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לבטחון פנים איתמר בן גביר, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, שר המורשת הרב עמיחי אליהו, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי והשרה לקידום מעמד האישה מאי גולן הובילו את הצעדה יחד עם 20 חברי כנסת מכל מפלגות הקואליציה בהם: בועז ביסמוט, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, עמית הלוי, משה סעדה, אריאל קלנר, קטי שטרית, חוה אתי עטיה, ששון גואטה, אביחי בוארון, שמחה רוטמן, משה סולומון, אוהד טל, צבי סוכות, לימור סון הר מלך, יוסי טייב, אברהם בצלאל, סימון מישיאשווילי, יונתן משריקי וארז מלול וכן ראשי רבני הציונות הדתית: רב השומרון – הרב אליקים לבנון, הרב יעקב אריאל, רבה של צפת – הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור, וראש ישיבת ההסדר הר עציון – הרב יעקב מדן.

ראש המועצה האזורית יוסי דגן: *"אתם הרוח האדירה של עם ישראל, אפשר וצריך להתיישב בארץ ישראל, ארצנו הנצחית, כי זה שלנו! בימים של טרור העם מתעורר, והרוח האדירה של המחנה הלאומי כולו, של גרעין אביתר יחד עם חברינו בממשלה – פורצת בכל הכוח, כי אי אפשר לעצור את הכוח של ההתיישבות והחלוציות, ארץ ישראל על המפה ואביתר על המפה. אנו קוראים ליישם עכשיו את מתווה אביתר לזכרו של אביתר בורבוסקי, יהודה גואטה הי"ד – זו הדרישה של העם בבחירות, וכפי שאמר בגין באלון מורה: עוד יקומו לנו הרבה אביתר יחד עם הממשלה הזאת!"

יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס: "ההתמודדות היעילה עם טרור כמו שהייתה במשך ההיסטוריה להקים ישובים חדשים. אנחנו רואים את הציבור הגדול שמצביע ברגליים על ישוב הארץ והחזרה המיידית לאביתר".

צבי אלימלך יו"ר תנועת נחלה: "מדהים לראות את הציבור הגדול שהגיע היום לחזק את ממשלת ישראל לממש את מדיניות בניינה של ארץ ישראל שלשמה נבחרה. אנו מצפים כי הממשלה תאשר מיידית את חזרת המשפחות והישיבה לאביתר ותקים ישובים חדשים רבים ביהודה ושומרון בנגב ובגליל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר קודם לצעדה: "את היישוב אביתר נסדיר וזה יקרה בעזרת השם בקרוב. לא ניתן לטרור לנצח אותנו ולשבור את הרוח שלנו – עם הנצח. חג שמח!"

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "צעדת אביתר באה לסמן לנו בממשלה את הכיוון להמשך מגמת חיזוק ההתיישבות שהחלה בהכשרת תשעת יישובי ההתיישבות הצעירה ובמימוש ההסכם הקואליציוני עם 'עצמה יהודית' להקמת תשתיות ביישובים אלו. הקמת יישובים חדשים ביו"ש בכלל, ובאביתר בפרט,  מהווה נכס אסטרטגי למדינת ישראל. דגל ישראל יונף בגאווה ביישוב החדש אביתר בקרוב מאוד כפי שהממשלה התחייבה בקווי היסוד שלה".

השרה מאי גולן: "אני מרגישה זכות עצומה וגאווה גדולה לקחת חלק בצעדה. אנחנו על המפה, גם באביתר ותפוח וגם בעוד אינספור התיישבויות חדשות וותיקות ביו״ש. התשובה לגל הטרור הרצחני שאנו חווים בימים אלו היא העמקת השורשים היהודים שלנו בכל נקודה ברחבי ארץ ישראל".

הישוב אביתר שוכן בצמוד לכביש חוצה שומרון, גרעין אביתר הקים את היישוב כדי לחזק את ההתיישבות היהודית בגב ההר ליצור רצף בין כפר תפוח ומגדלים. אביתר הוקם בסיוע תנועת "נחלה", ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו למקום לאחר רצח יהודה גוואטה הי"ד בפיגוע בצומת תפוח. בעשר השנים האחרונות היישוב פונה מספר פעמים ונבנה מחדש. המתיישבים דרשו מהממשלות להסדיר את הישוב ולהכיר בו כישוב קבע, בהסכמים הקואליציוניים סוכם, הן עם מפלגת הציונות הדתית והן עם מפלגת עוצמה יהודית, כי הממשלה תאשר תוך חודשיים את הסדרת היישוב. כעת לקראת תום הזמן שסוכם להסדרה, יצאה הצעדה בדרישה לממש את ההבטחה.

צעדה - אביתר - יוסי דגן - בועז ביסמוט
צילום: רועי חדי

Back to top button