חדשות הארץמבזקים

לאחר ביטול חוק ההתנתקות והגירוש לפני 17 שנים: המשפחות נטעו עצים בשא-נור

אירוע מרגש בשומרון, לראשונה מאז ביטול חוק ההתנתקות, עלו משפחות המגורשים מהישוב שא – נור, חזרה לשא-נור. המשפחות עלו עם אסיר ציון יונתן פולארד וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו. כל משפחה נטעה עץ ברחבת הכניסה למצודה העתיקה. הנטיעות נעשו למרות חול המועד בהיתר הרב לבנון רב השומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שעלה עם אשתו וילדיו אמר בהתרגשות בעת הגיעו אל ביתו ונטיעת העץ בחצר ביתו: "הגענו לכאן הרבה פעמים תמיד בכאב, גם עכשיו אנחנו מגיעים בכאב עצום, אבל גם בהתרגשות בלתי נתפסת, באנו לכאן פעם ראשונה אחרי 17 שנים וחצי משפחות המגורשים מחומש ושא-נור,  ועמם קהל רב, אחרי שהצלחנו לבטל את הפשע הזה לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון."

"בזכות האמונה, בזכות הנחישות ובזכות הרוח הגבית של הרוב הגדול של עם ישראל והממשלה אנחנו נזכה לתקן בצורה ממלכתית ולהקים את היישובים בצפון השומרון מחדש. אנחנו אחרי 17 שנים וחצי כבר עם רגל אחת בפנים עוד שניה רגל וחצי בפנים, בהתחלה נבנה את חומש הישיבה וההתיישבות ולאחר מכן בע"ה כאן את שא-נור, ואחר כך את גנים וכדים ויש עוד הרבה מקום להרבה ישובים חדשים בצפון השומרון". הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יונתן פולארד שיתף את הקהל בהתרגשות: "כשאסתר ז"ל הגיעה אלי לכלא לפני ההתנתקות, הייתה אפשרות אז שאשתחרר, היא הגיעה עם 2 חולצות כתומות, שאלתי אותה למה אז היא אמרה לי: חולצה אחת לך ואחת לי וכשנגיע לארץ נלך ברגל מבן גוריון עד גוש קטיף, שאלתי: ברגל? היא אמרה כן ברגל. שאלתי אותה ואם לא נצליח ללכת עד גוש קטיף אז היא ענתה לי: "אז נלך ברגל לשא-נור, כך הכרתי את שא-נור וידעתי שאני צריך להגיע לכאן ואני מגיע בעצם גם לזכרה".

אברהם שפירא ממשפחות המגורשים סיפר על הברית האחרונה שהייתה בשא-נור, של הבן שלו, לפני 18 שנה, כשהם "קרעו שערי שמים בתפילה" והוסיף: "התפללנו לתשועה גדולה והיום אנחנו חוזרים להתפלל: "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל".

עקיבא סמוטריץ', גם הוא ממשפחות המגורשים נכנס יחד עם אשתו וילדיו לשטח ביתם בשא-נור, הראה לילדים את מקום הבית והגינה והוסיף: "לפני 18 שנה גירשו אותו מפה ועכשיו מדינת ישראל נותנת לנו לחזור וליטוע פה עצים כשצהל מלווה אותנו ועוזר לנו מה יותר שמח מזה?"

לפני כ 3 שבועות, אישרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. משמעות ביטול החוק הוא שישראלים יוכלו להגיע ליישובים שפונו בהתנתקות בצפון השומרון. את החוק קידמו במשך 7 כנסות ברציפות מגורשי חומש, שא-נור וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מגורש משא-נור בעצמו.

צפון השומרון - שא נור - יוסי דגן
צילום: אליחי מנחם
צילום: עזרי טובי

Back to top button