טכנולוגיהמבזקים

רשת בינלאומית של זייפני ויאגרה נחשפה בטכנולוגיה ישראלית

רשת בינלאומית שעסקה בזיוף ויאגרה ותרופות נוספות נחשפה על ידי הסטארטאפ הישראלי EverC, המתמחה באיתור הונאות ברשת באמצעות מערכת בינה מלאכותית, סורקי רשת וניתוח ביג דאטה. חוקרי החברה גילו, באמצעות מודל מיוחד שפיתחו, חברה סינית שעסקה במכירת מכונות הטבעה המשמשות לזיוף של תרופות לעוררות מינית, להתמודדות עם הפרעות קשב, אקסטזי ועוד. בשלב השני איתרה חברת הסליקה את הלקוחות שרכשו את מכונות ההטבעה. המידע הועבר ל-FBI שביצע השלמה של החקירה וטיפול בחשודים.

החקירה בוצעה עבור חברת סליקת אשראי מהגדולות בארה"ב על פי דרישת הממשל האמריקאי לנקוט בצעדים מעשיים לעצירת סחר אלקטרוני באמצעים לזיוף תרופות. על מנת לאתר את הספק בנו ב-EverC מודל שחשף למעלה מאלף אתרי מכירה של מכונות להטבעת תרופות, כולל מיפוי שלהם מבחינת כתובות IP, כתובות פיזיות, מספרי טלפון ומידע נוסף. במספר מקרים החוקרים נכנסו להתכתבות עם אנשי האתר והציגו את עצמם כקונים פוטנציאלים על מנת לקבל את הנתונים לצורך העברת תשלום.

לדברי עמית קושמירק, מנהל בכיר ב-EverC, תהליך החקירה חייב הרצת מודלים מתוחכמים לאיתור של הזייפנים מתוך מיליוני האתרים הקיימים בעולם בתחום התרופות. "למדנו הרבה על התעשייה שפועלת מתחת לרדאר. מכירה של מכונה להטבעת תרופות נע בין 9000-17000 דולר בשוק השחור, אולם כל אחת מהן מניבה רווחים עצומים לרוכשים הודות להיקפי הזיוף הגדולים שנעשים באמצעותן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסטארטאפ EverC פועל לאיתור הונאות מגוונות באמצעות אתרי סחר אלקטרוני, כולל הלבנת הון, שהיקפה נאמד ב-500 מיליארד דולר בשנה, סחר בנשים, הונאת קשישים, מימון טרור, הימורים לא חוקיים ועוד. החברה פועלת בישראל, ארה"ב, אירופה וסין ומשרתת מוסדות פיננסיים, ספקיות שירותי תשלום ואתרי מכירות אונליין, שמחוייבים לפעול באופן אקטיבי כדי למנוע הונאות באמצעות המערכות שלהם. החברה מעסיקה כ- 170 עובדים עובדים מתוכם כ-120 בישראל.

אריאל טיגר, מנכ"ל EverC: "זירות המסחר האלקטרוני יצרו פרצה ענקית שמאפשרת לכל מי שרוצה להלבין כספים מפעילות לא חוקית לעשות זאת בקלות וללא הפרעה. במקום להקים עסק פיזי כדי להלבין כסף, עבריינים וטרוריסטים יכולים לנצל את המצב ולהקים בקלות חנויות באתרי מסחר אלקטרוני. גורמים אלו משתמשים בדרכים מתוחכמות כדי להסוות את עצמם, ותפקידנו לחשוף אותם ולאפשר לגורמי החוק לטפל בהם. אנחנו גאים בעבודה של אנשינו שהופכים את העולם למקום בטוח והוגן יותר לכולנו."

ויאגרה מזויפת - כדורים - זיוף
אילוסטרציה. Image by PublicDomainPictures from Pixabay

Back to top button