מבזקיםמשפטי/פלילי

23 הפרות צו, 5 מעצרים ו-3 תלונות: המבצע החשאי של 'יחידת צור'

'יחידת צור' של שב"ס הפועלת מתוקף חוק ההגנה על הציבור מפני עבירות מין, מפקחת על עברייני מין אשר סיימו לרצות את עונשי המאסר שלהם ונמצאים בקהילה תחת צו פיקוח של בית משפט. קציני הפיקוח של היחידה ערכו מבצע ארצי רחב היקף בין התאריכים 5-13.4.23 למניעת פגיעה מינית בקטינים במהלך החג.

מטרתו העיקרית של מבצע "אביב נעורים" הוא סיכול ומניעת ביצוע עבירות מין על ידי מפוקחי היחידה במהלך ימי חופשת הפסח. המבצע כלל ניתוח קליני ומודיעיני של נתוני המפוקחים, מתן דגש על ביצוע עבירות והפרות קודמות, ביצוע פעולות מבצעיות סמויות וגלויות במוקדי הסיכון והחיכוך של המפוקחים עם הציבור.

במהלך המבצע, אשר נמשך כתשעה ימים, נפרסו קציני הפיקוח ומטה היחידה ברחבי הארץ במוקדים רגישים ובמקומות כינוס, בימים ובשעות משתנים וזאת במעטה חשאי ובסיפורי כיסוי תוך כדי החלפת זהויות וחזות על מנת להיטמע בסביבת המפוקח מבלי לעורר חשד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לפיקוח השגרתי, בוצעו כ- 60 פעולות מבצעיות במוקדי חיכוך כדוגמת מקומות בהם התקיימו אירועי ביעור חמץ, בבתים המארחים מפוקחים לסעודות חג, בתי כנסת, מקומות כינוס לקטינים ועוד. במהלך המבצע נתפסו 23 הפרות צו בגינן בוצעו 5 מעצרים, הוגשו 3 תלונות ובוצעו כ 15 ראיונות אזהרה.

הפרות הצו שנתפסו על ידי קציני הפיקוח של היחידה נעשו בשל התרועעות והתחברות אסורה לקטינים אשר קרוב לוודאי היו נופלים קורבן לעבירות מין משום שמדובר במקומות ללא פיקוח ובקרה מצד הסביבה.

משב"ס נמסר: "'יחידת צור' תמשיך לפעול בנחישות וביצירתיות לסכל ולמנוע עבירות מין חוזרות תוך הגנה ושמירה על שלום הציבור."

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button