חדשות הארץמבזקים

הסרטון של בנות אולפנת חורב עורר 'סערה', שר החינוך הגיב בחריפות

בנות אולפנת חורב הכינו סרטון קצר האמור להיות סאטירי, ככל הנראה במסגרת חגיגות פורים באולפנה, בו הן מציגות את האולפנה לו הייתה מורכבת מיוצאי עדות המזרח. באופן מביש, הבנות אף צבעו את פניהן בצבע חום כדי "להידמות" ליוצאי עדות המזרח, לשיטתן. כמובן שהסרטון עורר 'סערה' ברשת ושר החינוך אף מיהר להגיב בחריפות לסרטון.

שר החינוך יואב קיש אמר: "נחרדתי לצפות בסרטון המזעזע שמציג גילויי גזענות נוראים שאסור לנו בשום אופן לקבלם, בחברה כולה ובמוסדות החינוך בישראל בפרט. הנחתי את מנהל מחוז ירושלים ומנהלת החמ״ד לזמן לברור מיידי את כל הנוגעים בדבר ולדווח לי בטווח הזמן המיידי. גזענות לא בבית ספרנו".

חה״כ דבי ביטון (יש עתיד): "כבת גאה למשפחה מזרחית התכווצה לי הבטן כשצפיתי בסרטון הזה. זוהי לא דרכה של הדת שלנו! רק במרץ האחרון הפילה הקואליציה הצעת חוק חשובה של ח״כ מאיר כהן השוללת תקציב ממוסדות חינוך המפלים תלמידות ותלמידים לרעה על רקע מוצאם. זו ההוכחה שהימין מלא על מלא שלא מפסיק לזעוק שהמזרחיים מקופחים, בפועל מנציח את הסטראוטיפים ומנחיל אותם לדורות הבאים. מצופה מהמנהיגים החרדים ודתיים לאומיים להשמיע את קולם באופן ברור: אין מקום לגזענות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאולפנת חורב נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנא שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צווותי החינוך ותלמידות האולפנה".

יואב קיש
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

תגובה אחת

Back to top button