חדשות הארץמבזקים

סערת סרטון אולפנת חורב: דרישה לחקירה ביחידה למאבק בגזענות

על רקע הגזענות באולפנת חורב מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, פנה ערב (חמישי) לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים על מנת למגר את הגזענות

כפי שדיווחנו היום, הוקרן סרט המתחזה להומוריסטי אך נטען כי למעשה מדובר בגזענות צרופה כנגד מזרחים ובו מוצגות תלמידות שצבעו את הפנים שלהן בחום ולעגו למוזיקה, ולמסורת המזרחית. בתור "מזרחיות" הן הורידו שלטים עם פתגמים מהמסורת היהודית ובמקומם תלו תמונות של הרב עובדיה יוסף.

ארגון בצלמו שלח פניה לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים עו״ד אווקה וזנה והזכיר לו שיש לטפל בבעיית הגזענות, דבר שהוא טרם עשה. במכתב, כתב מנכ״ל הארגון שי גליק: "לפני חודש פניתי על מקרה גזעני דומה במוסד חינוכי. אני שב וקורא מלבד הטיפול הפרטני במוסד זה וקודמו להקים מערך לימודי מיוחד למגר גזענות כבר בבתי הספר בגיל צעיר. אף אחד לא נולד גזען. אם לא נעמוד אחד ליד השני נהיה תלויים אחד על יד השני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם המערכת הפוליטית לא שקטה. סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול מסר "שמח, גאה, ומאושר להיות אבוטבול נצר ושושלת לרבניים דיניים וגדולי ישראל. שמח להימנות מתלמידיו של מרן הרב עובדיה זצ"ל. בימים אלו של ספירת העומר, מצופה מהנהלת האולפנה שידאגו להרבות אהבת חינם בעם ישראל, וצר לי שמה שבמשך עשרות שנים שהטיפו לאחרים על גזענות כלפי הספרדים, אצלם זה מונח עמוק מאוד. ואמרו חז"ל 'דאמרי אינשי שותא דינוקא בשוקא או דאבוה או דאימיה'".

ח"כ אוהד טל צייץ בתגובה לסרטון ההכתרה של אולפנת חורב: "כמזרחי גאה ברשימת הציונות הדתית, יכול לומר כי ביטויים של גזענות אפשר למצוא בכל מגזר. הניסיון להפוך כל שטות חסרת טעם שמישהו עושה או אומר למרכז סדר היום ובאמצעות זה לשסות אותנו אחד בשני הוא איוולת ומעשה לא ראוי. גזענות היא דבר מגונה, נקודה. אך כך גם הניסיונות לפלג"..

בתגובה לדבריו צייצה השרה סטרוק: "כמי שנולדה אשכנזיה, וכבר יותר מ 41 שנה שמחה להצטרף לעדה האלג'ירית על שלל מנהגיה – מסכימה לכל מילה, והרבה יותר מזה. קיבוץ הגלויות הוא הנס הגדול של דורנו, הוא השמחה והזכות והפלא היפים ביותר. מי שלא חי בשמחה עצומה את הנס הזה – פשוט מפסיד את טעם החיים".

ח״כ תת אלוף במיל. שרון ניר ( ישראל ביתנו )בתגובה לסרטון הגזעני של בנות האולפנה ״זאת לא סתירה ולא פרודיה, זאת גזענות וחרפה. מן הראוי שמערכת החינוך באולפנה ובבית תעשה חשבון נפש אודות הערכים המעוותים אותן ספגו הנערות המתבגרות. הסרטון הזה מחייב ״עצור למידה״ במערכת החינוכית המעורבת.״

סרטון אולפנת חורב
צילום מסך מתוך סרטון של בנות אולפנת חורב

Back to top button