מבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר סמוטריץ' מבטיח: "אזרחי ישראל, זוהי רק ההתחלה"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, הגיב לפרסום נתוני האינפלציה ומחירי הדיור אשר פורסמו לפני זמן קצר (שישי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), בהודעתה החודשית על מדד המחירים לצרכן.

בפתח דבריו אמר סמוטריץ': ״בעבודה נכונה מנצחים. יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל! האינפלציה היא המס הקשה ביותר המוטל על אזרחי ישראל והמאבק בה הוא המאבק החשוב ביותר ביוקר המחיה עבור אזרחי ישראל."

עוד אמר השר: "מאז שנכנסתי לתפקיד הצבתי מטרה עליונה את גידור האינפלציה ושמירה על ערך הכסף. זה מה שליווה אותי ואת אנשי המקצוע במשרדי בעת בניית תקציב המדינה, בעת החתימה על ההסכם השמרני מול ההסתדרות, ועוד. שמירה על ערך הכסף משמעותה הקלה ביוקר המחיה של כל אזרח ואזרחית בישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ההאטה שאנחנו מתחילים לראות בקצב האינפלציה, יחד עם הירידה במחירי הדיור שמתאפשרת בזכות הגדלת ההיצע על ידי שימור התחלות הבנייה למרות העלייה בריבית, הן בשורות ראשונות וחשובות ומשמעותן היא אחת – המדיניות האחראית שהצבנו מתחילה ברוך השם לשאת פירות. האתגר הגדול שלנו עכשיו בתחום הדיור הוא להמשיך בקצב התחלות הבניה בסביבת הריבית הגבוהה ואנו נערכים לכך במגוון תכניות ופתרונות בתקציב ובחוק ההסדרים." הוסיף.

לסיום, אמר: "מדיניות פיסקלית אחראית ומתואמת עם המדיניות המוניטרית של בנק ישראל היא שתביא בעזרת השם לבלימת האינפלציה וליצירת התנאים להורדת הריבית ולהקלה ביוקר המחיה של אזרחי ישראל. אזרחי ישראל, זוהי רק ההתחלה. פירוק מונופולים, הורדת רגולציה ומאבק עיקש ביוקר המחיה על ידי כלכלה חופשית ותחרותית הן מטרות שהצבנו ובעזרת השם נשיג אותם בתקופה הקרובה למען אזרחי ישראל וכלכלת ישראל. עובדים למענכם.״

אביגדור ליברמן - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: רפי בן חקון, לע"מ

2 תגובות

Back to top button