לבנוןמבזקים

נסראללה: "ההרתעה של ישראל נשחקה. עליה להיות מפוחדת, מורתעת ומודאגת"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נושא בשעה זו (שישי) נאום לרגל "יום קודס הבינלאומי", במהלכו התייחס להתפתחויות באזור ומצבה של ישראל מול ציר ההתנגדות.

"היום אדבר על ההתפתחויות החיוביות, בין היתר על התקרבות סופו של הכיבוש והישות הציונית וכן התקרבותם של המדינות הערביות וההתנגדות זו לזו. האויב מפוחד, מודאג ונמצא במתח. תראו אותנו חוגגים ומציינים את יום ירושלים, רגועים ושלווים לעומת האויב אשר העלה את הכוננות בכלל הגזרות. האויב הציוני נמצא במתיחות גבוהה" אמר נסראללה.

הוא הוסיף כי "הישות הישראלית הודיעה על התגייסות בכל החזיתות וחשה פחד וחרדה, בעוד ציר ההתנגדות נותר רגוע. גם כוחה של ארצות הברית נחלש, היא כבר לא כמו פעם וזה לא סיסמאות. אתן לכך שתי דוגמאות: מה שקורה בוונצואלה כשהיא נכשלה במזימתה ואפגניסטן כשנסוגה משם. אומנם ארה"ב נסוגה וזה נחשב כאל כישלון אמריקאי, אך זה מעסיק מאוד את ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה ציין כי "משמעות הדבר שמדינות האזור עושות חושבים ביכולתה של ארה"ב לעמוד לצידם. הרי זו אין לה בנות ברית באזור באמת אם כי אינטרסים כלכליים בלבד. ברמה המדינית, ארה״ב שינתה את סדרי העדיפויות שלה, וישראל אינה בראש. המלחמה הבין רוסיה לאוקראינה והמלחמה הקרה עם סין שיכולה להתפתח למלחמה מעסיקות את ארה"ב. זה מדאיג מאוד את ישראל ויוצר לחץ נוסף בקרב המנהיגות הישראלית. נתניהו בורח מהאחריות וטוען שלפיד אחראי."

"בין ההתפתחויות שהתרחשו ברמה הבינלאומית היא הירידה בנוכחות ובעוצמה האמריקאית. היא כבר לא חזקה כפי שהייתה בשנים האחרונות. התפתחות זו מובילה לרב-קוטביות בה אין מדינה אחת שולטת, ארה"ב איננה היחידה במגרש העולמי. התפתחו מדינות נוספות ודבר זה יצר עוד יותר לחץ על ישראל. חלק מהמנהיגות הישראלית טוענת להישגים בנרמול היחסים עם מדינות ערביות, זהו שקר, ארה"ב היא זו שפעלה ולוחצת על המדינות השונות לעשות זאת." אמר מזכ"ל חיזבאללה.

בנוגע להרתעה הישראלית אמר נסראללה כי היא נשחקה מאוד, "יכולת ההרתעה של ישראל נשחקה ובדרדור לאחור. דבר זה טוב לנו כהתנגדות באזור. לאורך השנים האחרונות, ארה"ב ניהלה מלחמה סמויה כנגד ההתנגדות, אשר כללה את כל אשר ראינו בשנים האחרונות באזור. לאורך עשר השנים האחרונות הימרו על התפרקותה של ההתנגדות, מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון והאזור – כל אלה נכשלו."

נסראללה התייחס לתפקידה של איראן בציר ההתנגדות ואמר: "איראן היא זו שמובילה את ציר ההתנגדות והאויב מכיר זאת, ובגלל זה הוא מפעיל את הלחצים כנגדה."

על המשבר בישראל בנוגע לרפורמה המשפטית והפרסומים בדבר סרבנות בהתגייסות למילואים אמר נסראללה כי "הסרבנות של כוחות המילואים היא עוד סימן משמעותי ושחיקת יכולת ההרתעה הישראלית, אשר ישראל בעצמה הודתה בו שהם משמעותיים עבור ציר ההתנגדות. רבבות חושבים על ירידה מהארץ מאחר ולא מרגישים בטוחים בישראל. מה שקורה בגדה וירושלים וההתנגדות ברחובות מצביעים על תמונת ניצחון להתנגדות, ולהם אני מוסר את הערכתי הרבה על אף מה שקרה בימים האחרונים באל-אקצא."

על הירי מלבנון אמר נסראללה כי "מה שקרה בדרום לבנון לאחרונה, הירי לעבר ישראל הינו אירוע משמעותי וגדול מאז 2006. מדיניות הערפול והשתיקה בעינינו חשובה מאוד, והחלטנו לעשות כך, זה הביא לדאגה ומתח רב בקרב הישראלים, וטוב שכך. על ישראל להיות מפוחדת, מורתעת ומודאגת."

נסראללה התייחס גם לתקיפות של ישראל בסוריה ואמר: "ישראל תוקפת רבות בסוריה, כל יום פוגעת בפלסטינים ומאיימת על הלבנונים – על כן, טוב שימשיכו להיות מודאגים בישראל בעקבות המדיניות שאנו נוקטים (עמימות). יצרנו מנגנון הרתעה עוצמתי כנגד ישראל ומעשיה, ועדות לכך מה שקרה שבוע שעבר."

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. מתוך שידור חי ברשת אל-מנאר

10 תגובות

  1. יש לארץ נהדרת חומרים לעוד 20 שנה..יכולים כבר להוציא תוכנית בידור יומית..בכל יום רבעי נסראללה הפך לכוכב קבוע בתוכנית..

Back to top button