חדשות חוץמבזקים

דרמה ביפן: מטען צינור הושלך לעבר ראש הממשלה במהלך נאום במערב המדינה

היום (שבת) בסביבות השעה 11:30 בבוקר (שעון מקומי) ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה פונה במהירות מאירוע שבו היה צפוי לשאת נאום בעיר הנמל וואקאיאמה שבמערב המדינה.

במהלך התכנסות של כ-200 אנשים לנאום ראש הממשלה פומיו קישידה בן ה-65, אחד הנוכחים בקהל שזוהה כר'איוג'י קימורה (Ryuji Kimura) השליך על פי החשד לעבר ראש הממשלה מטען צינור. מיד לאחר מכן נשמע קול פיצוץ ועשן לבן נראה מתפזר במקום. מאבטחי ראש הממשלה קפצו על ראש הממשלה, הגנו עליו בגופם והרחיקו אותו מהאזור.

ראש הממשלה היפני הגיע לנאום בחירות לצד נציג רשמי של מהמפלגה הליברלית-דמוקרטית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוכנות הידיעות היפנית Kyodo דיווחה כי מדובר ב"פצצת עשן" שהושלכה ולא גרמה לנפגעים או לנזק. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות ניתן היה לראות את הבהלה של הקהל מיד לאחר שנשמע הפיצוץ במקום.

החשוד, כר'איוג'י קימורה בן ה-24 נעצר על ידי הקהל ושוטרים שהיו במקום השתלטו עליו. הוא נלקח לחקירה לבירור הנסיבות והמניע למעשה.

עדת ראייה שנכחה בקהל, נאויה טנימוטו, בת 31 סיפרה: "ראיתי גבר שהחזיק בידו חפץ בצורת גליל. כ-10 שניות לאחר מכן, נשמע פיצוץ. האיש לא צעק או נהג באלימות", אמרה. עוד הוסיפה כי "בדרך כלל נמל הדייגים שקט, זה היה ממש מפחיד".

מאסאטו אומורה, (Masato Uemura) , בן 36, סיפר "הקהל נכנס לפאניקה וברח בצרחות".

אישה בשנות ה-50 לחייה שעובדת בבריכת דייג סמוכה אמרה: "שמעתי רעש חזק וחשבתי שמשהו התפוצץ. חשבתי שהתקרית שבה מעורב ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה חוזרת על עצמה שוב, אז מיד הלכתי לראות מה קרה שם."

טמוצו איקדה, בן 78, שהיה עד לכל האירוע בזירה, אמר: "אם (החפץ שנזרק) היה פוגע במישהו, הוא היה נפצע קשה".

גורם רשמי מסר כי בזירה נמצא מטען צינור קטן באורך של 20-30 ס"מ.

האירוע מתרחש תשעה חודשים לאחר ההתנקשות בראש הממשלה הקודם, שינזו אבה. הוא נורה ב-8 ביולי 2022 כשנשא נאום בעיר נארה לפני הבחירות לבית העליון. הוא נפגע על ידי מספר כדורים שפגעו בפלג גופו העליון – בחזהו השמאלי ובצווארו. הוא הובהל לבית החולים במצב אנוש, שם מאוחר יותר מת מפצעיו. החשוד ברצח, אמאגמי טצויה בן ה-41 נעצר על ידי המשטרה.

צילום: טוויטר @StockMovement
מעצר החשוד. צילום: Kyodo News

Back to top button