חדשות הארץמבזקים

טקס שבת האור התקיים בכנסיית הקבר בעיר העתיקה בירושלים

משטרת ישראל פעלה היום (שבת) לקיומו התקין והבטוח של טקס שבת האור שהתקיים בכנסיית הקבר, לצד תהלוכות רבות שהתקיימו ומתקיימים גם בשעה זו בעיר העתיקה בירושלים משעות הבוקר ולאורך היום.

מאות שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים נפרסו משעות הבוקר באזור העיר העתיקה במטרה לאבטח את הציבור, ללוות את התהלוכות והמבקרים, לסייע ולווסת קהל בהתאם לעומסים תוך שמירת בטיחותם.

לצד משימות אבטחה, שמירת הסדר וויסות קהל ועומסים, השוטרים חילקו מים למבקרים וסייעו להם בהגעה בטוחה למחוז חפצם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תכלית הפעילות המשטרתית הייתה לאפשר לציבור הנוצרים את חופש הפולחן וקיום הטקס בבטחה ובביטחון, וכך היה. לפני זמן קצר הסתיים טקס שבת האור ופיזורם של אלפי המתפללים מכנסיית הקבר.

לצורך שמירה על שלום הציבור ובטחונו, בוצע ויסות קהל באזור כנסיית הקבר והאזורים הסמוכים לה בעיר העתיקה, זאת בהתאם לכמות הקהל ולעומסים, ובהתאם לתפוסה המירבית המותרת באזור שטח הכנסייה, שנקבעה על ידי מהנדס חיצוני מטעם הכנסיות. בהתאם הונפקו אישורי כניסה למתחם הטקס על פי החלטתם של ראשי הכנסיות. הכניסה לאזור הכנסייה להשתתפות בטקס התאפשרה בהתאם לכך ורק לבעלי אישורים ותיוגים מתאימים. בנוסף הוקם מתחם עם מסכים, הצללה וכיסאות באזור שער יפו לאנשים שלא היו עם אישורים, שם יכלו לצפות בטקס בשידור ישיר.

בכמה מהמקרים טרם החל טקס שבת האור, ניסו אנשים שלא היו עם אישורים מטעם ראשי הכנסיות לדחוף שוטרים ולפרוץ חסימות שנועדו להכנסת בעלי אישורים בלבד וויסות הקהל. באחד המקרים המשטרה עצרה חשוד שתקף באלימות פיזית שוטרים שפעלו לויסות הקהל בעיר העתיקה בירושלים וגרם לפציעה של אחד מהם. במקרה אחר נאלצה המשטרה להתערב להפסקת אלימות ולחיץ בין תהלוכות של העדות הנוצריות שנעו לכיוון הכנסייה.

במהלך היום הגיע למקום מפכ״ל המשטרה, פגש במפקדים והשוטרים וקיבל סקירה ממפקד מחוז ירושלים אודות הפריסה וההיערכות המבצעית של המשטרה.

בתקופה האחרונה, שוטרי משטרת ישראל פועלים בירושלים בימים ובלילות לשמירת הביטחון, החוק והסדר, וכן לאבטחת התושבים, המטיילים, התיירים והמתפללים באשר הם. כך גם היה היום בטקס שבת האור, שהסתיים בשלום ובבטחה בזכות פעילות מאומצת וממושכת של שוטרים רבים.

Back to top button