מבזקיםפוליטי / מדיני

השר אמסלם: "אהרן ברק ואסתר חיות – צריכים לעמוד לדין על ניסיון הפיכה"

השר במשרד המשפטים דודי אמסלם התראיין הערב (מוצ"ש) לפגוש העיתונות בערוץ 12 ודיבר בין היתר על קידום הרפורמה המשפטית ועל המחאות נגדה.

אמסלם האשים את השופט בדימוס אהרן ברק בכך שהוא "הוציא המונים לרחובות" בריאיונותיו בתקשורת. הוא טען מאידך: "אני נלחם על הדמוקרטיה", ואף הצהיר כי: "היום אין במדינת ישראל דמוקרטיה".

הוא שוב האשים את "השמאל" בגזענות: "בשמאל יש גזענות עצומה בגלל שרוב האשכנזים בשמאל והם רואים את בני עדות המזרח כנחותים. אצלנו בימין, מלבד הציונות הדתית, רובנו ספרדים ולכן אני מצפה שהספרדים הם אלו שיובילו את הימין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר קרא למחאות נגד המהפכה המשפטית "הפיכה הלכה למעשה": "מה שקרה בשלושת החודשים האחרונים זה לא ניסיון, זה הפיכה באופן מעשי ובמובנים מסוימים יש לנו פה אירוע דרמטי. את ההפיכה התחיל אהרן ברק, האדמו"ר הגדול, כשהוציא בדבריו המונים לרחובות".

לאחר מכן הוא הוסיף: "כל מי שהוביל את המחאה הזאת, ביניהם אהוד ברק, אהרן ברק ונשיאת בית המשפט העליון – אלו אנשים שצריכים להיות מועמדים לדין על ניסיון הפיכה. […] היום בצבא יש אנרכיה מוחלטת. טייסים בצה"ל מחליטים להיות נפקדים. אני לא מכיר נשיאת בית משפט עליון בעולם שיש לה חיל אוויר, יחידות מיוחדות וסייבר שלה. צריך להקים ועדת חקירה לעומק בעניין הזה וזה יקרה. […] אנחנו רוצים מדינה דמוקרטית. מדינת ישראל כרגע נשלטת על ידי מיעוט אליטיסטי שחי באזור תל אביב-הרצליה ושבר את כל הכללים. בסופו של עניין בית המשפט העליון זה קליקה, איך לא נטשטש יש חוג חברתי שמייצג רק את האליטה ואת ערכיה".

אחרי דברים אלה הוא טען כי הוא כן בעד החופש להפגין: "אני דמוקרט בנשמתי, בניגוד לשמאל, אנשים בולשביקים אלימים שלא מעניינת אותם הדמוקרטיה. לכן אני שמח שיש הפגנות במדינת ישראל, ככה אנשים יכולים להביע את עמדתם".

בהתייחסותו לשר הביטחון יואב גלנט אמר: "לדעתי יואב גלנט טעה, למרות שהוא חבר טוב שלי, לדעתי הוא לא היה צריך לעשות את מה שעשה במסיבת העיתונאים. אני לא חושב שהיה צריך לפטר אותו ואני שמח שראש הממשלה עשה את התיקון".

לאחר מכן הוא האשים גם את בג"ץ בגזענות: "יש הרבה גזענות בארץ אבל בג"ץ זה ראש הגזענים – עובדה אין שם ספרדים, מדוע? כמו שאמר אהרן ברק 'לא מצאתי מרוקאי', אמסלם דוד ימצא לך".

לאחר הריאיון, ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את אמסלם בעקבות דבריו: "אמירות מסוכנות ומופרעות כאלה הן בדיוק הסיבה שתחזית האשראי שלנו הורדה וההרתעה אבדה מול אויבינו. הממשלה הזו איבדה את הבלמים וכל אזרח ישראלי ישלם את המחיר".

דודי אמסלם
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button