חדשות הארץמבזקים

יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל לפוליטיקאים: "אנא, עשו הכל על מנת שלא להוסיף לכאבנו העצום"

תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, פנתה היום (ראשון) במכתב לראשי המפלגות היהודיות בכנסת, בדרישה שיתכנסו להצהרה משותפת וימנעו את זילות יום הזיכרון וההפרעות הצפויות בבתי העלמין.

"מכובדיי שלום, אנו נמצאים בעיצומם של "הימים הנוראים", שבהם מורגש חסרונם של אהובינו יותר מכל." פתחה יו"ר הארגון את דבריה והוסיפה, "רק לפני כמה ימים ישבנו סביב שולחן סדר הפסח, לצד הכיסא הריק, ועתה אנו מתכוננים ליום הזיכרון, היום בשנה שבו המחנק בגרון קשה מנשוא. השנה, מגיעים הימים הנוראים שלנו כשברקע מחלוקת פוליטית קשה המאיימת לקרוע את העם. אנו, שאיבדנו את היקר לנו מכל, חיים בתחושת מועקה ובחשש שמא תגלוש המחלוקת ליום הקדוש לנו – לכל עם ישראל – ותחלל אותו בקרבות ציבוריים על חשבון יקירינו חללי צה"ל וכוחות הביטחון. המראות האפשריים, של עימותים בין בני משפחות שכולות לנבחרי ציבור, מטרידים את מנוחת כולנו."

עוד הוסיף ואמרה שלח: "מקומם של נבחרי הציבור בטקסים הממלכתיים ובבתי העלמין חשוב. אתם, שיושבים במטבחונים שבהם מתקבלות ההחלטות הקשות ביותר, החלטות שאת השלכותיהן הקיצוניות נאלצנו להכיר מקרוב, צריכים ואף מוכרחים להשפיל ראש מפאת קדושת היום. עליכם להישיר מבט למשפחות השכולות בטקסי הזיכרון ובבתי העלמין. המשפחות השכולות עשויות גם ללמדכם שוב ושוב את מחיריהן הכבדים של החלטותיכם. אתם, נבחרי הציבור, הם אלה ששולחים את אהובינו, אבותינו, אחינו ובנינו לקרב. נכון וראוי שביום הקדוש שלנו תסתכלו לנו בלבן של העיניים, בעיניים הסובלות ממחיר המערכה, ובפניהן תתנו דין וחשבון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בשעה קשה זו עליכם להדגים לציבור הישראלי כולו אחדות לאומית מהי. אנו פונים אליכם בבקשה לעשות כל שביכולתכם על מנת למנוע מבעוד מועד את העימותים שעלולים לפרוץ בבתי העלמין ולהתכנס יחדיו ולצאת בקריאה משותפת להשאיר את המחלוקת הפוליטית מחוץ לבתי העלמין ולטקסי יום הזיכרון. אנא הדגישו לפני נבחרי הציבור את הציווי המחייב לשאת נאומים מאחדים בעת הזו ולהימנע מנושאים שנויים במחלוקת בבתי העלמין; אנא הדגישו לפני הבוחרים שלכם את אחריותם לאפשר לכולנו לעבור את הימים האלה בשקט. כאבן של המשפחות השכולות, בעיקר בעומדן בבתי העלמין שבהם טמונים יקיריהן, קשה כל כך." הוסיפה.

לסיום, אמרה: "אנא, עשו הכל על מנת שלא להוסיף לכאבנו העצום את פצעי המחלוקת. לא נוכל לשאת זאת. עשו כבקשתנו והיפגשו כולכם, נציגיו של עם אחד, ותנו תוקף מאחד לקדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל."

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button