חדשות הארץמבזקים

"סמל למסירות, מנהיגות וציונות": אביגדור קהלני ידליק משואה ביום העצמאות

השרה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-75 למדינת ישראל, הודיעה היום (ראשון) לגיבור ישראל, תא"ל אביגדור קהלני, כי בחרה בו מקרב מומלצי הועדה הציבורית המייעצת להשיא משואה בהר הרצל ביום העצמאות.

שמו של אביגדור קהלני הולך לפניו כמפקד וכסמל לדוגמא אישית ממלחמת ששת הימים בה נפצע קשות וזכה לעיטור המופת על לחימתו, ובמלחמת יום הכיפורים 1973 בה ניצב במרכזו של קרב המהפך ההסטורי בעמק הבכה בגולן, שעל לחימתו והנהגתו בו הוענק לו עיטור הגבורה – העליון והגבוה בעיטורים.

אחרי שפשט את מדיו המשיך קהלני להקדיש את כל מרצו לחברה הישראלית – כפעיל חברתי, איש ציבור, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל. הוא יזם ומוביל את מסע "בעקבות לוחמים", בו עולים בני נוער ברבבותיהם אל רמת הגולן ומקבלים עליהם, בהשראת גבורת דור לוחמי מלחמת יום הכיפורים, את נס המנהיגות, ההובלה והחלוציות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה רגב מסרה: "בהתרגשות גדולה הודעתי לגיבור ילדותנו, אביגדור קהלני, על הבחירה בו להשיא משואה ביום העצמאות ה-75. אביגדור קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות. יחד איתו יעמדו על הבמה כל עשרות האלפים שלחמו לפני חמישים שנה בשדות הקרב של הגולן וסיני, ביבשה באוויר ובים. גיבורי מלחמת יום הכיפורים שמדינת ישראל חבה להם את חייה".

אביגדור קהלני
ארכיון. צילום: מאיר אליפור

Back to top button