מבזקיםפוליטי / מדיני

היסטוריה: שרת המודיעין קיבלה את פניו של יורש העצר האיראני

שרת המודיעין, גילה גמליאל, מקבלת כעת (שני) את פניו של יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא פהלווי, בנמל התעופה בן גוריון. השרה גמליאל תארח את ביקורו בישראל במהלך השבוע.

לאחר קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון, שרת המודיעין גילה גמליאל ויורש העצר האיראני רזא פהלווי ישתתפו יחד בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם.

שרת המודיעין, ח״כ גילה גמליאל אמרה: ״אני מברכת את יורש העצר האיראני על ביקורו החשוב בישראל, כאישיות האיראנית הבכירה ביותר שהגיעה אי פעם לביקור פומבי בישראל. אנחנו מעריכים את הבעת הסולידריות של יורש העצר עם אזרחי ישראל נוכח התקפות הטרור הקשות, אותן מחוללת איראן, וכן את ביקורו ביד ושם לרגל יום השואה במטרה להזדהות עם העם היהודי, בניגוד לשליטי איראן המכחישים את השואה ומעודדים אנטישמיות. יחד, באמצעות חזון משותף, נעשה את הצעד הראשון בבניית גשרים ושיתופי פעולה בין שני העמים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יורש העצר האיראני, רזא פהלווי אמר בהתרגשות: ״העם האיראני שואף לממשלה שתכבד את מורשתו, עם שמירה על זכויות אדם וכיבוד המגוון הדתי והתרבותי, בין היתר באמצעות שיקום יחסי השלום והידידות עם ישראל ושכנותיה האחרות של איראן. מיליוני בני ארצי עדיין זוכרים שחיו לצד חבריהם ושכניהם היהודים-איראנים לפני שהמהפכה האסלאמית קרעה לגזרים את מרקם החברה שלנו. הם דוחים את המדיניות האנטי-ישראלית והאנטישמית הרצחנית של המשטר וכמהים לחילופי תרבות, מדע וכלכלה עם ישראל. איראן דמוקרטית תבקש לחדש את קשריה עם ישראל ועם שכנינו הערבים. לדעתי, היום הזה קרוב מתמיד״.

צילום: אריאל זנדברג
צילום: אריאל זנדברג

Back to top button