מבזקיםצבא וביטחון

גבורה יהודית בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה: פורום מטכ"ל ביום עיון ליום השואה

פורום המטה הכללי של צה״ל קיים היום (שני) יום עיון לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. יום העיון, בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, התקיים השנה בסימן התנגדות יהודית – 80 שנה למרד גטו ורשה שמסמל את עוז הרוח והגבורה של מעטים אל מול רבים.

בפתח יום העיון נשא דברים יושב ראש יד ושם, מר דני דיין, ולאחר מכן התקיימה הרצאה של מלכה פיוטרקובסקי, אשת חינוך אשר סקרה אודות ההגנה וההתנגדות היהודית במהלך מלחמת העולם השנייה.

בהמשך, ערכו חברי פורום מטכ"ל סיור ביד ושם, במהלכו התרשמו ממיצג "ספר השמות". לאחר הסיור התקיים טקס זיכרון בהיכל השמות ביד ושם. בחלקו השלישי של היום, קיימו חברי פורום מטכ״ל מעגלי שיח בנושא זיכרון השואה והגבורה בשיתוף עם קצינים צעירים, נציגי האגפים, הזרועות והפיקודים השונים בצה״ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיומו של יום העיון, התקיים מפגש של פורום מטכ"ל עם שורדת שואה, הגברת עדה וילברג, שליוותה את פורום מטכ״ל לכל אורך היום וסיפרה את סיפור חייה.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: ״בשואה היה ניסיון לפרק ולהשמיד, ראשית את רוחנו, באמצעות מחיקת הזהות שלנו כעם ולאחר מכן את גופינו. היום הזה מזכיר לנו את החשיבות הרבה שבערכינו, בשורשים עמוקים, ברוח חזקה ובמחויבות שלנו להמשיך לפתח יכולות ולשפר מוכנות. בכל עת, גם היום, אנו עמלים על שימור השורשים שלנו וחיזוק הרוח הלאומית והערכית שלנו. צה״ל חזק וימשיך להבטיח את בטחונה של מדינת ישראל".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button