מבזקיםפוליטי / מדיני

מה חושב גלנט על הגעת הפוליטיקאים לבתי העלמין ביום הזיכרון?

שר הביטחון, יואב גלנט, נפגש הבוקר (שלישי) עם המועצה הציבורית להנצחת החייל – יו״ר המועצה שלמה מור יוסף, יו״ר יד לבנים אלי בן שם, יו״ר ארגון האלמנות והיתומים תמי שלח, וחברי המועצה – הורים שכולים, אחים שכולים, אלמנות ויתומי צה״ל. בפגישה נכחו מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר וסמנכ״ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת אריה מועלם.

לבקשת השר, הנציגים הביעו את עמדותיהם בסוגית השתתפות נבחרי הציבור בטקסים הממלכתיים בבתי העלמין, ביום הזיכרון הקרוב. שר הביטחון גלנט שמע את ההצעות השונות שהעלו חברי המועצה, והציג את עמדתו בנושא. שר הביטחון הודה לחברי המועצה על השיח החשוב ועל עשייתם המשמעותית למען משפחת השכול, והבטיח לפעול ככל הניתן למען רווחתם וצורכיהם.

מדברי שר הביטחון במהלך המפגש: "עבורי חללי צה״ל וכוחות הביטחון הם דבר קדוש. מגיל צעיר ועד היום אני מלווה את המשפחות השכולות, ושואף לסייע להן ככל הניתן. בכל תפקיד בו הייתי עד היום, חיפשתי כיצד להקל על משפחת השכול, וכך אני פועל גם כשר הביטחון. בימים אלה, יותר מתמיד, נדרש לחברה הישראלית מסר מאחד, ולא מסר מפלג. בבתי העלמין הצבאיים קבורים חללים מכל חלקי החברה והעם. כדורי האויב לא הבחינו בין מי שבא מהעיר או מהכפר, בשדה הקרב- כולם אותו הדבר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נבחרי הציבור, המייצגים אותו בכנסת או בממשלה, נבחרים על ידי העם, ומהווים סמל, כל אחד בתקופתו ובהתאם לתפקידו. אני סבור שעליהם להיות נוכחים בבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה. הדרישה להוצאת נבחרי הציבור מבתי העלמין, כמוה כדרישה לקיפול דגל ישראל. אסור לנו כחברה לאבד את אחד הנכסים החברתיים המרכזיים שיש לנו, המהווים גשר של אחדות, צה״ל וארגוני הביטחון בכלל ומשפחת השכול בפרט." הוסיף השר.

לסיום, אמר: "אל לאף אדם להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים. הדבר חל על כלל המשתתפים, ובכלל זה על נבחרי הציבור. לנבחרי הציבור, מכל הקשת הפוליטית, קיימת אחריות אישית, שגוברת בימים אלה. אני פונה אליהם ברוח האחדות ומבקש מהם שלא לבטא שום מסר שאינו ממלכתי וציוני, לטובת רווח פוליטי".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button