חדשות הארץמבזקים

ה'סערה' סביב דבריו של טייס אל-על: חה"כ מהליכוד במכתב בהול למנכ"לית החברה

ח״כ אושר שקלים ממפלגת הליכוד, שלח לפני זמן קצר (שלישי) מכתב למנכ״לית חברת 'אל על', בבקשה לקיים בירור הליכים משמעתיים כנגד הטייס דורון גינצבורג, שאמר לנוסעיו בטיסה לניו יורק, דברים מקוממים דווקא ביום השואה. "דברים כמו השואה יכולים לקרות בדיקטטורות ואנחנו נלחמים לשמור את ישראל דמוקרטית". אמר הטייס לנוסעים. יצוין כי הטייס התנצל על דבריו, ככל הנראה לאחר שהובהרה חומרת הדברים.

חבר הכנסת שמע את דבריו של קברניט במהלך טיסה לניו-יורק של חברת אל על, והוסיף במכתבו: ״אני בז ומתבייש בדבריו של הקברניט אשר בחר לנצל את מעמדו במקום העבודה ולהשמיע את דעותיו האישיות והפוליטיות בפני לקוחות החברה ולפגוע כך במדינתנו, ברגשות האזרחים וכן ברגשות ניצולי השואה. השימוש בדבריו של הטייס במונחים שואה, דיקטטורה ודמוקרטיה – נועד ליצור קונוטציה למעשיו הנפשעים של הדיקטטור הנאצי (ימח שמו וזכרו) ולקשר זאת למחלוקות הלגיטימיות בתוך מדינתנו."

עוד כתב שקלים במכתבו: "עלינו להימנע מכל השוואה לצורר הנאצי ו/או למשטרו ולזכור, במיוחד היום, כי עבורם כולנו היינו יהודים שיש להשמידם. כולי תקווה ואמונה כי הדברים אינם יהיו מהפה ולחוץ אלא שתופעלנה הסנקציות המשמעתיות הנדרשות בגין ההתבטאויות החמורות שהושמעו במהלך הטיסה. אודה לעדכונך בדבר אופן הטיפול בפנייתי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אושר שקלים
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button