מבזקיםתנועה ותחבורה

"לאן מיועד הכסף?": תגובות לתוכנית החומש של השרה רגב

הערב (שלישי) פורסם התקציב הצפוי למשרד התחבורה לשנות 2023-2024 יחד עם "תוכנית החומש" המתוקצבת בכ-30 מיליארד שקל לפטירת מצוקת התחבורה הציבורית בישראל.

בתגובה לפרסום, איגוד התחבורה בכוח לעובדים הודיע למשרד התחבורה: "אנו מברכים על כל תוספת תקציבית משמעותית למשרד התחבורה, תוספת המבטאת את חשיבותו הכלכלית והחברתית של ענף התחבורה. יחד עם זאת צפה ועולה השאלה – לאן מיועד הכסף? התחבורה הציבורית משוועת לתקציבים, רגע לפני קריסתה. המצוקה המרכזית היא המחסור בכ-6,000 נהגים ונהגות. אין מנוס מהבטחת תוספת שכר ראויה לעובדי התחבורה הציבורית – השוואה לשכר הממוצע במשק, ותיקון עוולות העבר – הכרה במקצוע ה-'נהג'; הכרה בעובדי התחבורה הציבורית כעובדי ציבור והכרה בוותק שצברו נהגים בענף. נמשיך ונעמוד על עקרונות אלה מול שרת התחבורה עד להחזרת עובדי התחבורה הציבורית למעמדם הראוי".

היו גם תגובות חיוביות יותר. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, הגיב להעלאת תקציב המאבטחים – אותו קידמו בארגון הנהגים: "אנו מברכים על החלטת השרה רגב ושמחים לראות כי מאמצי הארגון לאורך השנים נשאו פרי. שיפור מעמד הנהג מתאפשר כאשר הנהגים יכולים להתרכז בנהיגה ובבטיחות ולא לשמש במאתיים תפקידים במקביל. האלימות בתחבורה הציבורית היא אחד הנושאים המטרידים ביותר הן את הנהגים והן את הנוסעים. מדובר ביום חג עבור נהגי האוטובוסים וציבור הנוסעים בישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אוטובוסים - קווים - פתח תקווה - חניון
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

 

Back to top button