מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד: מחבלי חמאס מחופשים לחיילי צה"ל בתוך מנהרות הטרור

בתוכנית התחקירים עובדה ששודרה אמש (שלישי) בערוץ 12, נחשף כי במהלך מבצע 'צוק איתן' בשנת 2014 בוצע בצה"ל "נוהל חניבעל", בעקבות חשש לחטיפת חייל. זאת לאחר שמספר מחבלים יצאו ממנהרה סמוך לאחד היישובים בעוטף עזה וככל הנראה תכננו להוציא לפועל חטיפה של חייל או פיגוע אזרחי משמעותי, או שניהם. באותו אירוע טרגי נהרגו סגן אלוף דולב קידר, סגן משנה יובל היימן, רב סמל בכיר קסהון ביינסאין ורב סמל נדב גולדמכר.

בחמאס החליטו היום, ככל הנראה בעקבות התחקיר בעובדה, לפרסם סרטון שבו נראים המחבלים מאותה הפעולה, בה הם נהרגו, באותו היום ב-2014. בתיעוד הם נראים לבושים כחיילי צה"ל ועושים את דרכם בתוך המנהרה. שמותיהם של המחבלים שנהרגו הם: סלאם אל-מדהון, עבד אל-רחמן זאהר, אחמד עבד אל-עזיז, איברהים חמדיה, בשיר ראיין, מוחמד חווילה, מוחמד אל-אשי, בילאל אבו מהדי, חאלד מנון, סאלח חמודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר חמאס חאזם קאסם הגיב לתחקיר שפורסם אמש בתוכנית עובדה ואמר כי "האירוע שנחשף בכלי התקשורת של הציוניים על הפעילות של גדודי אל-קסאם מעבר לקווי האויב, מהווה רק חלק קטן מהגבורה ומהיכולות שלנו לפעול נגד ישראל. היה לנו מידע מודיעיני מדויק על האויב במהלך הקרב. האירוע שפורסם ממחיש שנושא האסירים הוא ציר מרכזי במהלך הקרבות שמנהלים פעילי אל-קסאם. שחרור האסירים הוא בראש סדר העדיפויות של הנהגת הזרוע הצבאית".

צילום: מתוך אתר חמאס עזה

Back to top button