חדשות הארץמבזקים

הורשעה הפלשתינית בת ה-16 שביצעה פיגוע דקירה בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (חמישי) נערה בת 16 בעבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח ושיבוש מהלכי משפט. הנאשמת הועמדה לדין על ביצוע פיגוע דקירה בירושלים בדצמבר 2021.

על פי האמור בכתב האישום גמלה בליבה של הנאשמת החלטה לדקור למוות אדם יהודי. לצורך כך היא הצטיידה בסכין בעלת להב של כ-20 ס"מ והכניסה אותו לתיק בית הספר שלה. בתאריך 8.12.21 בשעה 7:15 או בסמוך לכך, יצאה הנאשמת מביתה בשמעון הצדיק בירושלים. בשלב מסוים עצרה הנאשמת בדרכה, הורידה את כיסוי הראש מעל ראשה והכניסה אותו לתוך תיקה, הוציאה מתוך התיק את הסכין והמשיכה ללכת ברחוב.

בשלב מסוים עברה במקום אישה עם חמשת ילדיה הקטנים. האישה חבשה כיסוי ראש וילדיה חבשו כיפה, כך שהם נראו בעלי חזות יהודית-דתית. הנאשמת הבחינה במתלוננת ובילדיה ובחזותם היהודית-דתית והחליטה להוציא לפועל את החלטתה, על ידי דקירתה למוות של המתלוננת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצורך כך חבשה הנאשמת את כובע המעיל על ראשה והלכה מאחורי המתלוננת וילדיה במשך כארבעים שניות. בשלב מסוים עמדו המתלוננת וילדיה והנאשמת עקפה אותם, לאחר מכן עמדה במקום על מנת שהמתלוננת וילדיה יעקפו אותה, כך שתוכל לדקור את המתלוננת למוות. כאשר הלכה מאחורי המתלוננת וילדיה, שלפה הנאשמת את הסכין ודקרה את המתלוננת בחלק העליון של גופה, בצד ימין של גבה, במטרה להורגה. מיד לאחר מכן ברחה הנאשמת מהמקום בריצה אל בית הספר הסמוך, בו היא לומדת. לאחר שהגיעה לבית הספר, הורידה את מעילה ואת חולצתה וכן ביקשה מחברתה מעיל אחר, וזאת על מנת להסתיר את זהותה.

בעקבות המתואר פונתה המתלוננת לבית חולים, כאשר הסכין נעוץ בגבה. בבית החולים הוצא הסכין מגבה של המתלוננת.

בכתב האישום נטען כי הנאשמת ניסתה לגרום למותה של המתלוננת, מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. כמו כן נטען כי הנאשמת עשתה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין.

צילום: אתר בתי המשפט

Back to top button