חדשות הארץמבזקים

יו"ר הוועדה סייר במירון: "אם נראה שיש סיכון – אמליץ לא לקיים בו את האירוע"

הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל, סיירה היום (חמישי) באתר מירון וסביבותיו במטרה להתרשם מהתקדמות היערכות גופי הממשלה והגופים הקשורים להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר תשפ"ג.

מדובר בסיור השני של הוועדה לביטחון לאומי במקום. בסיור השתתפו חברי הכנסת ישראל אייכלר, סימון מושיאשווילי וניסים ואטורי, פרוייקטור מירון, יוסי דייטש, משנה ליועמ"ש הכנסת ויועמ"ש לוועדה, עו"ד מירי פרנקל שור, נציגי מחוז צפון במשטרת ישראל, כבאות והצלה, מד"א, איחוד הצלה, זק"א, משרד הבריאות והתחבורה, רט"ג, המועצה האזורית מרום גליל ועוד. במהלך הסיור ביקרו חברי הוועדה בהר מירון, שיפולי ההר, ובשטחים חדשים במתחם ושמעו מהנציגים השונים על התקדמות ההכנות במתחמים השונים.

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי "מטרת הסיור היא להתבונן מנקודת מבטם של החוגגים ולעקוב אחר המסלול של המבקר בהילולה. להבין איפה נמצאים מוקדי הסיכון הגדולים וכיצד דואגים שבכל נקודת זמן יהיו מספר האנשים המותר באתרים השונים. בנוסף, באנו לראות שהלקחים גם מאירוע השנה שעברה הופקו ומיושמים הלכה למעשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה הוסיף, כי "יש עדיין מספר סוגיות פתוחות נדון בהם במטרה למצוא להם פתרון". מנכ"לית המועצה האזורית מרום גליל, קרן פטל, ציינה כי סוגיית הביטוח למועצה ולאתר טרם נפתרה. נעשים מאמצים אך זו סוגיה שבה המועצה לא יכולה להיכנס לאירוע הגדול במדינה במיוחד לאור האסון ללא ביטוח. יש למדינה חברת ביטוח ואנו מבקשים כי המדינה תפתור את הנושא הזה. יוסי דייטש, פרויקטור מירון, הוסיף וציין כי הוא עצמו אינו מבוטח ואף חברה לא מוכנה לבטח לפני האירוע. יש כאן סיכונים כולם צריכים להיות מבוטחים, המועצה, חברת הפקת האירוע וגם הפרויקטור. הילה רבני, חשבת משרד ירושלים ומסורת הסבירה כי חברת הביטוח האמריקאית והפוליסה האמריקאית אינה מכסה את קבלני המשנה של חברת ההפקה. בנוסף, חברת הביטוח הממשלתית, ענבל דורשת נוסח שכל קבלן משנה אמור לחתום עליו ותמורת זה המדינה מוכנה לתת כתב השיפוי אך עדיין אין פתרון סופי לנושא."

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, התייחס ואמר כי יקיים דיון בוועדה בנושא זה. לגבי שיתוף הפעולה בין מד"א ואיחוד הצלה העיר ביקש היו"ר לראות טבלת כוחות ומשימות של שני הגורמים וציון של מנחתים מאושרים במפות בביקור הבא שבכוונתו לקיים בסוף החודש באתר. "אנחנו לא לוקחים סיכון קל שבקלים. אם נראה שיש סיכון באחד המתחמים בהר וסביבותיו אמליץ לא לקיים בו את האירוע. עם זאת, נכון לרגע אני מתרשם כי ההכנות לאירוע רציניות וטובות". אמר.

צילום: דוברות הכנסת, הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת, הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת, הוועדה לביטחון לאומי
צילום: דוברות הכנסת, הוועדה לביטחון לאומי

Back to top button