חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון בפניה דחופה לשר: הסר את ברלנד מרשימת המדליקים במירון

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לשר לירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, הממונה על ההילולה במירון, בדרישה שיסיר את אליעזר ברלנד מרשימת המדליקים באירוע ההילולה השנתית לזכר הרב שמעון בר יוחאי, בל"ג בעומר בהר מירון.

התנועה פנתה לשר בעקבות פרסומים בתקשורת לפיהם אליעזר ברלנד, מנהיג "ישיבת שובו בנים" בחסידות ברסלב, צפוי להימנות על רשימת המדליקים המצומצמת בהילולת הרשב"י בהר מירון. זאת חרף הרשעותיו הפליליות החמורות ובניגוד לסעיף 3 לנוהל הדלקות באירוע ל"ג בעומר באתר קבר הרשב"י במירון, הקובע כי "לא תינתן זכות הדלקה לגוף אשר הגורם/אישיות המופיע בבקשה כמדליק מטעמו, הורשע בעבירה שמפאת חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לערוך הדלקה וטרם חלפו שבע שנים ממועד ההרשעה."

כזכור, ברלנד הורשע בעבירות מין ותקיפה בשנת 2016, ובעבירות של קבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון בשנת 2021. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "ברלנד הוא עבריין מין מורשע, שלא ראוי לבוא בחברה, ובטח שאינו ראוי לכיבודים באירועים ציבוריים. במקרה זה לא רק שהוא אינו ראוי, אלא שהדבר גם חורג מהנוהל ואנו מצפים מהשר שלא לחרוג ממנו, ולא לתת במה לעבריינים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: יוגה הולץ

Back to top button