מבזקיםפוליטי / מדיני

היועמ"שית נגד שר הביטחון: יש לאפשר כניסת פלסטינים לאירוע הזיכרון

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה הגיבה היום (שישי) לעתירה המבקשת לאשר את כניסתם לישראל של תושבים פלסטינים מאיו"ש שהוזמנו להשתתף בטקס יום זיכרון ישראלי-פלסטיני שנקבע ליום שני הקרוב (24.4.23) בתל אביב, וזאת בכפוף לבדיקה ביטחונית פרטנית.

שאלת כניסתם של פלסטינים לישראל לצורך השתתפות בטקס זה כבר נדונה פעמיים על ידי בית המשפט העליון בשנים האחרונות, ונקבע שלא ניתן למנוע באופן גורף את כניסתם, אלא יש לאפשר זאת בכפוף לבדיקה פרטנית.

כדי לסטות מפסקי הדין נדרשת תשתית עובדתית – ביטחונית ומקצועית, המצביעה על שינוי של ממש בנסיבות. תשתית מקצועית, לרבות חוות דעת ביטחונית המבססת תשתית כזו – לא הוצגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד צויין כי במהלך תקופת החג צפויה מדינת ישראל לאפשר כניסת אלפי פלסטינים לישראל למטרות שונות וכי עמדת משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים שנמסרה טרם קבלת ההחלטה הייתה שיש להיענות לבקשה וזאת גם בשים לב לניסיון העבר ופסיקת בית המשפט העליון בסוגיה.

במסגרת הטיפול בעתירה לאחר בחינת הטענות שעלו בעתירה עם משרד הביטחון והגורמים הרלוונטיים הובאו הדברים בפני שר הביטחון, יואב גלנט. לאחר שקילת הדברים, השר לא מצא מקום לשנות מהחלטתו.

התגובה הוגשה על ידי מנהל מחלקת הבג״צים עו״ד ענר הלמן, עו״ד יונתן נד״ב ועו״ד יונתן סיטון ממחלקת הבג״צים בפרקליטות המדינה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button