מאמריםמבזקים

מאמר דעה: "להרוס את כל מה שנבנה פה במשך 75 שנים? אסור לתת לזה לקרות!"

מדינת ישראל נמצאת בימים קשים מאוד וזה לא סוד שהבאות לא מבשרות טובות. העם נחצה לשניים בגלל ויכוחי הפוליטיקה המכוערת שנוצרו במדינה שלנו. ואין חפים מפשע כי כולם אשמים, גם אלה שמלהיטים את היצרים מימין ומשמאל וגם אלה שבוחרים לשתוק נוכח המצב ולטמון את ראשם בחול.

כשמסתכלים על מדינות אחרות בעולם רואים בבירור שאנחנו משהו אחר, שונה. עם שאין עוד כזה בכל העולם. אבל חשוב לומר שהשינוי החד הזה מורגש כי באמת אנחנו כבר לא כמו שהיינו פעם, השתנינו. היינו עם מאוחד שאכפת לו מהאחר, שמתנהג בחמלה כלפי חלשים, עניים וכאלה שאין ידם משגת. יש במדינה יותר עמותות וארגוני צדקה מהרבה מדינות אחרות בעולם בהשוואה לגודל האוכלוסייה שלנו ולמה? כי באמת אכפת לנו. אבל משהו נסדק, משהו גרם לעם שלנו לחצות קווים אדומים בתקופה האחרונה שמעכיר את האווירה וגורם לסבל בל יתואר לרבים וטובים החיים במדינה הזו.

אין מקום לחפש אשמים כי לכולנו יש חלק בזה, מימין ומשמאל, כל מחאה היא צודקת וכל מחאה היא לגיטימית למי שערכיו עומדים לנגד עיניו וקם לזעוק את זעקתו. במדינה תמיד היו הפגנות וחילוקי דעות, אבל תמיד ידענו לשמור על האחדות והערבות ההדדית. מעולם מפלס השנאה לא הגיע לרמות כאלה, עד כדי כך שמשפחות נקרעות בעקבות חוסר הסכמות. אפילו ימי האבל והחגים שבהם היה קונצנזוס שאלה ימי ההתייחדות של עם ישראל, כבר לא ממש אותו דבר. גם למתים כבר אין כבוד והשיח ברשתות החברתיות מתלהם ומסית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט הזכיר בנאומיו לא פעם שבגלל שנאת חינם חרבה ירושלים. לדבריו, "לעם ישראל הייתה פעמיים מדינה יהודית על אדמת ישראל, ובשתי הפעמים הללו לא הצלחנו לסיים את העשור השמיני כמדינה עצמאית בגלל מלחמות פנימיות ושנאת חינם… עכשיו, כשיש לנו שוב, בפעם השלישית, מדינה עצמאית, ואנחנו נמצאים בעשור השמיני שלה, אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לשמור עליה – לנצח נצחים."

צילום: מארק ניימן, לע"מ

כולם יודעים איך זה התחיל או לפחות מה גרם לעלייה החדה בפילוג בעם. היום, ברור לכולם כי ישנה הסכמה רחבה לכך שצריכים לבצע שינויים ותיקונים במערכת המשפט. אין פוליטיקאי ותיק במדינה מימין ומשמאל שלא אמר זאת לפחות פעם אחת במהלך שנותיו בקריירה הפוליטית שלו. ומשום שכך יש לבצע את השינויים בהסכמה רחבה ככל הניתן, תוך כדי הקפדה על שמירה של איזון בין הרשויות ובתהליך ארוך טווח ולא בחטף. אבל בואו נהיה כנים עם עצמנו, זו סיבה לפרק את המדינה שטובי בניה חירפו את נפשם להגנה עליה? להרוס את כל מה שנבנה פה במשך 75 שנים? אסור לתת לזה לקרות! פשוט אסור! כולנו נפסיד ללא יוצא מן הכלל. הנשיא הרצוג הטיב לתאר זאת נכונה: "אם רק צד אחד ינצח ולא משנה איזה צד כולנו נפסיד", אמר.

השינוי חייב לבוא מהעם ובעיקר מאנשי ציבור ומשפיעני רשת. לכל אחד מאיתנו חייבת להיות מחויבות למדינה, אחרת אין לנו זכות קיום כאן. עלינו להיות יותר סובלניים אחד כלפי האחר גם כשאנחנו לא מסכימים, לפעמים מוטב להיות חכם ולא צודק. תדעו מתי להניח לוויכוח ולסיים את האירוע בכבוד מבלי להידרדר חלילה לאלימות. אין סיבה גם לפתח שנאה כלפי האחר, מותר לו לחשוב אחרת ממך, זה גם לא ישנה הרבה בסוף יש מי שמחליט בשבילנו, אז לפחות בנינו נשמור על כבוד הדדי ואחדות. זה תלוי בנו! זכרו שעל מנת להשפיע המחאות צריכות להיות מופנות כלפי השלטון, הפוליטיקאים שמחליטים על מה שקורה במדינה שלנו ולא אחד כלפי השני. תהיו אנשים טובים ונאחל לימים טובים יותר.

Back to top button