מבזקיםפוליטי / מדיני

עבאס תוקף את חמאס: "יביאו לקטסטרופה גדולה"

מנסור עבאס, יו"ר רע"ם, התאיין אתמול (שישי) לערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS בראיון בו תקף את ניסיונות חמאס לגרור את ערביי ישראל למעשי אלימות וכן את יו"ר חד"ש איימן עודה.

על ניסיון חמאס לעודד ערביים-ישראלים לבצע פיגועים אמר: "קטסטרופה גדולה, לא פחות מזה. עצם המחשבה על גרירת אזרחים ערבים פלסטינים בתוך ישראל למעשי אלימות מכל הסוגים מביאה לפורענות חדשה […] עלינו לבצר את החברה הערבית מלצאת לכיוון הזה. זה ישרת את הקיצוניות והקיצוניים, וזה פוגע בעמדתנו כאזרחים ערבים כאן, בעלי זכויות וכילדים של העם הפלסטיני. […] אנו מבקשים מכל המנהיגים הפלסטינים לא להתערב בענייניו הפנימיים של העם הערבי הפלסטיני, שהם אזרחי ישראל".

הוא אמר שלא יפסול כניסה לממשלה אם הרכבה יהיה שונה: "ההרכב הנוכחי של הממשלה מונע את השתתפותנו, אלא אם יחול בה שינוי. אני רוצה לבנות שותפות אמיתית בין ערבים ליהודים בישראל שתסלול את הדרך לשלום באזור. […] העמדה המדינית שלנו היא שהפתרון חייב להיות השגת שלום, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. דרישה זו מחייבת את כולנו לנטרל אלימות בכל צורות ולעסוק בתהליך השלום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן פנה לתקוף את יריבו הפוליטי איימן עודה ואמר: "יש מסע הסתה נגדי כדי להכתים את תדמיתי ואת תדמית התנועה האסלאמית. […] הוא [עודה] פשט רגל מבחינה מוסרית".

הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד הממשלה - כנסת - מנסור עבאס
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button