מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד למפגינים: "אם לא הייתם יוצאים לרחובות – ישראל כבר לא היתה דמוקרטית"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיע הערב (מוצ"ש) לעצרת המחאה נגד המהפכה המשפטית בהוד השרון.

מדברי לפיד בעצרת: "השבוע הזה, שבין יום השואה ליום הזכרון ויום העצמאות, הוא השבוע של הישראליות. ביום שלישי אנחנו נזכר שאנחנו המדינה היחידה בעולם שבה בין היום הכי עצוב ליום הכי שמח, יש בדיוק שישים שניות. בגלל זה אנחנו עומדים פה. על זה באנו להגן. זה מה שמסמל הדגל שאתם מחזיקים. זה הדגל של מדינה יהודית ודמוקרטית. זה הדגל של הציונות. זה הדגל של הליברליות. זה הדגל של עם אחד".

הוא הוסיף: "היום זה הפך להיות עוד דבר: זה הדגל של האנשים שלא מוכנים לוותר על המדינה שלהם. זה הדגל של האנשים שמתייצבים מול הממשלה הכושלת והקיצונית ביותר בתולדות ישראל ואומרים לה: אנחנו גמרנו להיות פראיירים. אנחנו גמרנו לשתוק. אנחנו לא חיים במדינה הזו רק כדי לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. המדינה הזו שייכת קודם כל למי שעובד בשבילה, ונלחם בשבילה, והאנשים האלה אומרים לה היום: אנחנו לא ניתן לכם לפרק את הדמוקרטיה שלנו. אנחנו לא ניתן לכם לרסק את בתי המשפט. אנחנו לא ניתן לכם לדרוס את צה"ל ואת המשטרה, ויש לנו אפילו פתרון: אנחנו רוצים שתהיה למדינת ישראל חוקה המבוססת על מגילת העצמאות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר לפיד: "הממשלה הזו לא מסוגלת לראות חלקה טובה בלי לנסות להרוס אותה. הורסים את צבא העם, הורסים את החינוך של הילדים שלנו, הורסים את העקרון הכי מקודש של החברה הישראלית: הרעיון שאנחנו עם אחד. שיש לנו חיים משותפים וטוב משותף. שיש לנו ערכים שעומדים מעל כל המחלוקות. זו ממשלה מעליבה. מעליבה את אזרחיה, אומרת להם ללכת לעזאזל, אומרת להם שהיא בזה להם. מעליבה את בעלות הברית שלה. מעליבה את יהדות העולם. יש רק דבר אחד שיכול לעצור אותה: אתם".

יאיר לפיד - מחאה - הפגנה - הוד השרון
צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד - מחאה - הפגנה - הוד השרון
צילום: אלעד גוטמן

יו"ר האופוזיציה המשיך: "ממשלות כאלה לא נעצרות מעצמן. הן אף פעם לא אומרות יש לנו מספיק כוח, אנחנו לא צריכות עוד כוח. הם לא יגידו מעצמם 'זהו, מספיק לנו.' מספיק לנו מהשחיתות, מספיק לנו מהכפיה הדתית, מספיק דרסנו את בתי המשפט. הם ימשיכו להרוס את הכלכלה שלנו. לקחת את הכסף של אזרחים עובדים כדי לממן אזרחים שלא עובדים. להבריח מפה את ההייטק. לרסק את התעשייה הישראלית. לפגוע בפרנסה, בכיס של כל אזרח ישראלי. הם ימשיכו להרוס את הבטחון. להסית חיילים נגד המפקדים שלהם. שני שרים במשרד הבטחון, קבינט של קנאים קיצונים, מקימים מיליציות פרטיות שיהרסו את המשטרה, אף אחד לא יודע מי אחראי על מה".

הוא הכריז בפני המפגינים: "אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש. ישראל כבר לא היתה דמוקרטית. יבוא יום ואתם תספרו את זה לנכדים שלכם ולנינים שלכם. איך בשנת 2023 צעדתם ברחובות עטופים בדגל והצלתם את מדינת ישראל. איך לפני יום העצמאות נלחמתם על המדינה שלכם, נלחמתם וניצחתם. מה שקורה פה בחודשים האלה זה אירוע עוצר נשימה. התברר שבניגוד לכל האגדות, אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן. הממשלה ניסתה לרמות אותנו, ולא הצליחה. אנשים הבינו שזו חובה אזרחית להכיר את הפרטים. הם יודעים מה זו פסקת התגברות, הם יודעים מה זו הוועדה לבחירת שופטים".

הוא סיים את דבריו: "במדינת ישראל קם מחנה ליברלי גדול ועצום, מיליוני אזרחים אומרים לממשלה, אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, אנחנו לא נוותר על הציונות, אנחנו לעולם לא נוותר על העתיד של הילדים שלנו. אתם אלופים, אני מצדיע לכם, החזרתם למדינה הזו את את התקווה".

מחאה- הפגנה נגד המהפכה המשפטית - הוד השרון - לילה
צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד - מחאה - הפגנה - הוד השרון
צילום: אלעד גוטמן

Back to top button