חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון דורשת נקיטת צעדים נגד הרב הראשי

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (ראשון) תלונה לנציב התלונות על השופטים, נגד הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, בעקבות דברים שאמר הרב בשיעורו השבועי, בטענה כי הדברים המהווים לכאורה הפרה בוטה של כללי האתיקה לדיינים.

על פי פרסומים בתקשורת הרב יוסף פנה בשיעורו לשר הפנים והבריאות הנכנס, חה"כ משה ארבל, ויעץ לו "לתת למועצות תקציבים – בתנאי שיבנו בית כנסת או ישיבה" והוסיף: "אל תגיד להם במפורש, זה לא חוקי, תעשה את זה בחוכמה". התנועה טוענת במכתבה כי הדברים מהווים "קריאה לשר הפנים הנכנס לפעול בצורה לא חוקית ובדרכי רמייה, ואסורים על פי כללי האתיקה לדיינים."

עוד מוסיפה התנועה לאיכות השלטון כי בקריאתו של הרב יוסף לשר הפנים לפעול בדרכי רמייה הוא "גורם הלכה למעשה, להחלשת האמון הציבורי בהחלטותיו של בית הדין הרבני הגדול ובסמכותם של הדיינים לנהל משפט צדק שאינו מוטה מפוליטית נגד מאן דהוא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת חקיקה ומדניות בתנועה לאיכות השלטון: "הרב הראשי לישראל הוא גם דיין בבית הדין הגדול ומעצם תפקידו הוא יושב בדין ופוסק גם על פי חוקי המדינה – לא יכול להיות מצב שהוא יבקש מאזרח ובטח משר כלשהו שלא לפעול על פי החוק בכל מה שקשור לתקציבי המדינה. כספי הציבור אינם של השר או של כל גורם אחר בממשלה – ונראה כי כל מעשה כזה בניגוד לחוק הוא מעילה בכספי משלם המיסים".

אליעד שרגא - התנועה לאיכות השלטון
ארכיון. צילום: מאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון

Back to top button