צרכנות

השקעה במניות – הדברים החשובים שצריך לדעת בהשקעה במניות

קרדיט לתמונות FREEPIK

בשנים האחרונות השקעה במניות הפכה להיות יותר פופולרית ונגישה לציבור. יחד עם זאת, הרבה אנשים שמשקיעים במניות ללא בדיקה וללא אסטרטגיה ברורה מפסידים כסף!

מור קורן, מרצה למסחר בשוק ההון בארץ ובעוד שווקים בעולם, משתף את הקוראים בכללים חשובים בהשקעה במניות, כך שכל מי שרוצה יוכל ללמוד איך להשקיע נכון ולהרוויח! 

המסחר במניות בבורסה נעשה נפוץ מאוד בשנים האחרונות. כל יועץ פיננסי או בית השקעות, בהתאם לתקופה, ימליצו ללקוחות שלהם להשקיע חלק מהחסכונות במניות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה זה מניות?

מניות הן ניירות ערך המקנים למחזיק בהם בעלות בחברה בהתאם לאחוז המניות של המשקיע. אחזקה של מניות מאפשרת למחזיק בהן להיות שותף בהחלטות החברה; זכות הצבעה; זכויות בעת מכירת החברה; זכויות להשתתף בחלוקת רווחי החברה בהתאם לאחוז האחזקה ועוד.

למה כדאי להשקיע במניות?

אתה יכול לבדוק בעצמך מה קרה למדדי הבורסה בשווקים המובילים בעולם בשני העשורים האחרונים (מומלץ לבדוק גם תקופה ארוכה יותר…). אתה תגלה בעצמך שבכל עשור ניתן להכפיל כל סכום בין פי 2 לפי 3, בהתאם למדד ולזמן הקנייה שלך!

כדאי שתפנים, לטווח של שנים אין עוד אפיק השקעה שמאפשר למשקיע להכפיל את כספו בממוצע פי 7 בכל כ-20 שנה! אז אם ניתן להרוויח תשואה כזו, ברור שההשקעה בבורסה מומלצת!

לדוגמה: כל אחד מכיר את חברת נייקי (NKE), הרבה מאוד אנשים קונים את מוצרי החברה. מי שהאמין בחברה וקנה את המניה לטווח ארוך בשנות ה-90, קנה אותה בפחות מדולר אחד. כ-30 שנה אחרי, בשנת 2020, מחיר המניה עמד על כ-100 דולר. כלומר, מי שהשקיע הרוויח פי 100!

למה חלק גדול מהציבור עדיין לא משקיע?

כל אחד מכיר חבר, ידיד או שכן שהשקיע במניה ללא בדיקה והפסיד חלק גדול מההשקעה – מגיע לו! התעורר! אני כותב את זה בשבילך! כולנו עובדים קשה בשביל להרוויח כסף. אם אתה רוצה להשקיע ורק להרוויח, בחר להשקיע במספר מניות מובילות בשווקים מובילים בעולם שהמחיר שלהן אטרקטיבי.

בנוסף, עשו בעבר מחקרים רבים על מסחר ותשואות בשוק ההון, ולאורך שנים נמצא שהשקעה בתעודות סל שעוקבות אחרי מדדים מובילים מאפשרת למשקיע לקבל את התשואה הכי טובה לאורך שנים – אז למה לחפש הרפתקאות?

עדיין מפחד להשקיע? קרא פרטים נוספים שירגיעו אותך!

פרט חשוב שאנשים רבים מסרבים להבין הוא העובדה הפשוטה ששוק המניות נמצא בעלייה מתמדת כבר יותר ממאה שנים! השוק ידע ירידות, ידע עליות, ידע בועות וידע מפולות, אבל דבר אחד לא השתנה: המגמה הכללית בטווח של שנים היא ע ל י ו ת!

הדוגמה האקטואלית ביותר היא, כמובן, המשבר האחרון שהתרחש בפברואר 2020, אז נרשמה מפולת עקב התפרצות מגיפת הקורונה. והיום? רובם המוחלט של המדדים המובילים בעולם שווים עשרות אחוזים יותר מאשר בערב המשבר.

בנוסף, יש מגוון של מוצרים בשוק ההון – כל אחד יכול להרכיב תיק השקעות בהתאם לצרכים ולתשואה שהוא רוצה להגיע אליה.

בכל זאת, אילו מניות כדאי לקנות ומתי?

בשונה ממדדים, שאותם ניתן לקנות לטווח של שנים, השקעה במניות הינה שונה. יש לדעת לתזמן את הקנייה והמכירה בהתאם למחיר הנוכחי ובהתאם למצב השווקים הכללי בעולם.

טיפ ראשון – קנה מניות של חברות מובילות, שירדו ב-30% ואף 50% מהשיא שלהן.

טיפ שני – קנה מניות כשהמדדים המובילים ירדו בכ-20%. לקנות מניות כשהשוק בשיא, לאחר עלייה של שנתיים, לא מומלץ!

טיפ שלישי – ניתוח טכני בשילוב פונדמנטלי – שילוב מנצח בהשקעה במניות.

שילוב של שלושת הטיפים יעזור לך להרוויח עשרות אחוזים בהשקעה במניות .

לסיכום: השווקים בעולם עולים ויורדים. ברגע שתלמד על אינדיקטורים מובילים בשוק ההון; תלמד לזהות הזדמנויות בשוק ההון; ותלמד את השילוש הקדוש לקניית מניות, אתה תרוויח בגדול!

מור קורן מזמין אותך לקורס השקעות בשוק ההון שילמד אותך את כל מה שצריך לדעת על מסחר במניות ומדדים בשוק ההון; על השקעות מובילות בנדל"ן ועל פתיחת עסק מנצח. כך, כל אחד שמוכן להשקיע בעצמו יוכל לקצור את הפירות ולהצליח בתוך כמה שנים.

Back to top button