איראןמבזקים

באיראן מודאגים: מי מרעיל את התלמידות בבתי הספר?

האזרחים באיראן מאוד מודאגים נוכח גל הרעלות שחוות תלמידות בבתי הספר. על פי הדיווחים במדינה יותר מ-1,000 תלמידות חלו במהלך שלושת החודשים האחרונים כתוצאה מהרעלה. הנסיבות מסתוריות וטרם ברור מה הגורם לכך. מדובר בעשרות בתי ספר שונים ברחבי המדינה שתלמידות נפגעו כתוצאה מהרעלות.

האזרחים מציינים כי הם מודאגים במיוחד לאור עדויות אחרונות המצביעות על מעורבותם של סוכנים זרים במדינה בביצוע פיגועים. "זה לא מקובל שתלמידות בית ספר, או כל אזרח אחר יהיו נתונים להתקפות כאלה", אמרו בארגון Woman Life Freedom שהקימו קמפיין עצומה הקורא לאומות המאוחדות לפתוח בחקירה.

"ככל שהקמפיין שלנו לטיפול בהרעלת תלמידות בית ספר באיראן תופס תאוצה, אנו רואים מאמצים מוגברים של השלטונות להשתיק את אלה שמתבטאים נגד הזוועות הללו. לאחרונה זומנו לחקירה כמה עיתונאים, מזכיר מפלגה, פרופסור, שחקן וסופר, שהואשמו בהפצת שקרים על ההרעלות ותמיכה בהפגנות. אסור לנו להירתע מהפעולות האלה. במקום זאת, עלינו להמשיך להרים את קולנו ולחלוק את המסר שלנו עם כמה שיותר אנשים. כל שיתוף ברשתות החברתיות יכול לעזור להגביר את המסר שלנו ולהפעיל לחץ על ממשלת איראן לנקוט בפעולה ולחייב את הנושאים באחריות. בואו נעמוד בסולידריות עם מי שהושתקו וניתן לקולותינו להישמע." ציינו בארגון Woman Life Freedom

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפו בארגון כי "תקריות אלו מייצגות הפרה חמורה של זכויות אדם, ויש צורך בפעולה דחופה כדי לטפל במצב זה. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולאו"ם לנקוט בפעולה מהירה ונחרצת כדי לטפל בנושא זה ולהגן על זכויות האדם של אזרחים איראנים, במיוחד נשים ונערות שהן הפגיעות ביותר במצב זה. אנו קוראים לאומות המאוחדות לערוך בדחיפות חקירה עצמאית של התקריות כדי לקבוע את סיבת ההרעלה ולחייב את הנושאים באחריות. חקירה עצמאית היא קריטית להבטחת שקיפות, חוסר משוא פנים והגינות בטיפול במצב זה."

"לאור חומרת המצב והחששות ממעורבותם של גורמים ממלכתיים, חשוב שתבוצע חקירה עצמאית על ידי האו"ם. חקירה כזו תסייע להבטיח שהממצאים יהיו אמינים ושהאחראים יישאו בתוצאות" הוסיפו.

לדבריהם, "ארגון הבריאות העולמי (WHO) והארגון לאיסור נשק כימי (OPCW) צריכים לספק מומחיות טכנית כדי לסייע באיתור וזיהוי הגזים הרעילים שהיו אחראים להרעלות. זה יכול לכלול מתן ציוד מיוחד והדרכה. הקהילה הבינלאומית צריכה להשתמש בערוצים דיפלומטיים כדי להפעיל לחץ על ממשלת איראן לחקור ולטפל באירועי ההרעלה. יש להשתמש גם בלחץ דיפלומטי כדי לקרוא למתן דין וחשבון, שכן הראיות מצביעות על כך שמדובר במעשי חבלה מכוונים. הכרחי שהאחראים ייקחו אחריות על מעשיהם כדי למנוע כל פגיעה נוספת באזרחים חפים מפשע. הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול במהירות ובנחישות כדי להבטיח שהאחראים להתקפות אלו יישא באחריות וכי זכויות האדם של אזרחי איראן, במיוחד נשים ונערות, מוגנות. אנו עומדים בסולידריות עם המשפחות שנפגעו וקוראים לקהילה הבינלאומית להצטרף אלינו בקריאה לפעולה מהירה."

בית ספר באיראן
בית ספר באיראן. גל של הרעלות בבתי הספר

Back to top button