מבזקיםפוליטי / מדיני

"אויבים יש לנו רק מחוץ לעם ישראל"

יושב-ראש הכנסת, אמיר אוחנה, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בטקס הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל ביד לבנים.

בפתח דבריו אמר: "בשבוע שעבר ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, וכעת אנו ניצבים בפתחו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. מרבים לדבר ובצדק על הקישור בין יום הזיכרון שבפתח ליום העצמאות שיצוין מחר, אך היטיב לתאר במילים קצרות צור ארליך את הקשר שבין היום הזה ליום הזיכרון לשואה דווקא."

עוד אמר אוחנה: "בהפרש של שבוע, שני ימי זיכרון סמוכים, כל שנה, לטובת החישוב הכללי כמה עולה לנו עם מדינה וכמה עולה לנו בלי. גם היום יש מי שעדיין לא הסכינו עם הרעיון של מדינה יהודית ומוכנים לעשות הכל כדי לפגוע בה. הידיעה הזאת היא תזכורת כפולה ומהדהדת – ראשית, לכך כי אויבים יש לנו רק מחוץ לעם ישראל. ושנית, לחשיבות שבאחדות – שבזכותה יכולנו לאויבינו. והיום, ביום הזה במיוחד, אנו מישירים מבט אל המחיר ששילמנו, ובעיקר אתן שילמתן, המשפחות השכולות – עבור מדינת ישראל, עבור הבית שלנו. ידענו שארץ ישראל נקנית בייסורים אך לא ידענו כמה קשים הם יהיו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לזכרם של יוסף ורחל ששרדו את זוועות השואה, התגייסו לצה"ל ונפלו יחד בגבורה עילאית על מזבח אהבתם למולדת, ולזכרם של כל הנופלות והנופלים במערכות ישראל, מכל הדתות, העדות והמוצאים, שהביאו בנשמת אפם האחרונה לעצמאות ישראל, הם שחצבו בגופם את סלע הקיום של מדינת ישראל עד שנדם ליבם. נזכור אתכם. נצדיע לכם. נחבק את משפחותיכם. רגבי הארץ שעליה נלחמתם יעטפו אתכם באהבה ומקומכם יהיה שמור לעד בדברי הימים של תקומת ישראל. יהי זכרם ברוך״.

אמיר אוחנה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button