חדשות הארץמבזקים

"יש כאן פצועים מדריסה": השיחה למוקד מד"א על הפיגוע בירושלים

היום (שני) בשעה 16:20 התקבלו במוקד 101 של מד״א דיווחים על מספר נפגעים מפיגוע דריסה ברחוב אגריפס פינת כי״ח בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק חמישה פצועים, בהם גבר כבן 70 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, אישה כבת 30 במצב בינוני עם חבלות בגפיים ושלושה פצועים נוספים – גבר כבן 50, ושני גברים כבני 25 במצב קל.

בשיחה למוקד 101 של מד״א רגעים ספורים לאחר הפיגוע נשמע עובר אורח מספר על שאירע: "יש כאן פצועים מדריסה, אני נמצא ברחוב אגריפס ורואה כאן שלושה נפגעים. הרכב הפוגע נמצא כאן. אני רואה פה ארבעה פצועים, שניים בהכרה, אחד לא בהכרה. נטרלו את נהג הרכב הפוגע.״

פראמדיק מד"א איתי גיז שטיפל בפצוע במצב קשה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 70 שוכב על הכביש בסמוך לרכב הפוגע כשהוא בהכרה מעורפלת. ביצענו בדיקה רפואית וראינו שהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק תוך המשך טיפול כשמצבו קשה ויציב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיק מד"א נדב טייב שטיפל בפצועה במצב בינוני סיפר: "הייתה המולה גדולה והובילו אותנו לאישה בת 32 ששכבה על המדרכה כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלה קשה ברגל. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל טיפול תרופתי, חבישה וקיבועים של הרגל השבורה ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב."

חובש רפואת חירום במד"א אלי ריימונד שטיפל בפצועים סיפר: "הייתי עם האופנוע של מד"א ברחוב יפו כשהתקבל הדיווח במוקד 101 של מד"א ובתוך שניות הגעתי למקום. במקום הייתה המולה רבה, ראיתי את חמשת הפצועים בסמוך לרכב כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית וארבעת הנפגעים הנוספים בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בירושלים."

ארכיון. מוקד מד"א. צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות שערי צדק

Back to top button