חדשות הארץמבזקים

"ניצן וג'מאל – ביחד הגנו, ביחד סיכנו חייהם וביחד נפלו"

הבוקר (שלישי), 25.04.2023, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, התקיים טקס הזיכרון המשטרתי בחלקת המשטרה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הטקס התקיים לזכרם של 1,565 חללי משטרת ישראל שנפלו מאז ימי קום המדינה.

הטקס התקיים במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי מר שלמה בן אליהו, משפחות שכולות, חברי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קצינים ושוטרים.

לאורך השנים, שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול הגנו בגופם פעם אחר פעם על ביטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל בגבורה ובחירוף הנפש במהלך המאבק הנחוש בטרור, והמאבק המתמשך בפשיעה ותאונות הדרכים. מאז טקס יום הזיכרון אשתקד, נוספו למצבת השכול של משטרת ישראל עוד 13 חללים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הטקס סיפר מפכ"ל המשטרה את סיפורם של רב סמל גָ'מַאל סְוִילַאת ומפקח ניצן כהן ז"ל: "הם גדלו במציאות חיים שונה בתכלית ובמרחק תרבותי וגיאוגרפי, אך גורל אחד הפגיש ביניהם".

"הראשון, גָ'מַאל סְוִילַאת, גָ'מַאל נולד למשפחה בדואית ענפה. הוא גדל והתחנך בעכו ולימים עבר עם משפחתו לכפר ג'דידה מכר. הוא היה תלמיד שקדן וחובב ספורט מושבע. אהב במיוחד לשחק כדורגל. הוא נישא למייסון ולבני הזוג נולדו שני ילדים- מירוות ומוחמד. ג'מאל עמד בתוקף על זכותו להתגייס. הוא לא נתן לאיש לשלול ממנו את הזכות לתרום את חלקו למדינה שבה נולד וגדל. בשנת 1988 התגייס לשורות המשטרה והוצב בתפקיד חוקר במשטרת עזה".

"השני, ניצן כהן, ניצן נולד בסנטיאגו שבצ'ילה, בעת שהוריו היו בשליחות לאומית. כששבו ארצה, התגוררה המשפחה בנווה יעקב בירושלים. ניצן היה ברוך כישרונות ופעלים- הוא היה מוזיקאי, מדריך בתנועת הצופים, שחקן ורקדן".

"את שירותו הצבאי החל בשריון. לימים יצא לקורס מפקדי טנקים ולאחריו לקורס קצינים. את שירותו בצה"ל סיים כאשר עבר לסיורים המשותפים. אז עטה לראשונה את מדי שוטר משמר הגבול. בהם היה גאה מאוד. ניצן וחברתו נעמי תכננו להינשא ולהקים בית בישראל".

"בתאריך עשרים ותשעה במרס 1995 יצאה שיירה ממחסום קרני בגבול רצועת עזה, כשהיא מאובטחת ע"י ג'יפ מג"ב. בשיירה נסעו כלי רכב של תושבי נצרים, ביניהם אוטובוס ילדים. במהלך נסיעת השיירה משאית התנגשה בג'יפ בעוצמה. נהג המשאית הפוגעת יצא ממנה כשבידו אקדח וירה לכיוון הג'יפ. כתוצאה ממטח הירי הרצחני נהרגו שני יושביו-מפקח ניצן כהן ורב סמל ראשון ג'מאל סוילאת".

"ניצן וג'מאל- ביחד הגנו, ביחד סיכנו חייהם, וביחד נפלו. ג'מאל –נטמן בכפרו ג'דידה מכר, ניצן- טמון כאן בהר הרצל. הם גדלו במציאות חיים שונה בתכלית ובמרחק תרבותי וגיאוגרפי, אך גורל אחד הפגיש ביניהם. זהו סיפורם הטרגי של שניים מטובי בנינו, המסמלים את הטוב והיפה בחברה, על כל גווניה. הם חלק משורת נופלי המשטרה- שוטרים, שוטרות, לוחמים, לוחמות ומתנדבים שגדלו בארץ הזו, תרמו לצביונה התרבותי והערכי והגנו בגופם על ביטחונה וביטחון אזרחיה. חברים ופקודים אשר בליבנו לעד".

"בעוד כשעה וחצי- תשקוט הארץ. עם שלם יצדיע לבניו ובנותיו שנפלו במערכה המתמשכת על עצמאותנו וביטחוננו. זיכרון החללים הוא עבורנו- ציווי. ציווי להמשיך את דרכם. ציווי להמשיך קדימה באומץ ונחישות. ציווי להמשיך לפעול למען ביטחוננו".

בסיום דבריו פנה המפכ"ל למשפחות השכולות ואמר: "משפחות יקרות, מדי שנה אנו ניצבים יחד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהר המקודש הזה. וכמו בהר הזה, פוקדים כעת שוטרים, לצד המשפחות השכולות, את כלל קברי חללי המשטרה. יחד הם ידליקו נר לזכרם, יעמדו דומם- בין קברי החללים. מתרפקים על זיכרונות העבר, מוחים דמעה בזווית העין, חושקים שפתיים, נאחזים ברסיסי החיים שאבדו ומתייסרים מעוצמת האובדן. לצערנו, גם השנה איבדנו מטובי בנינו ובנותינו. גם השנה הצטרפו משפחות נוספות למשפחת השכול. אתן משפחות יקרות, מקור כוחנו להמשיך את דרכם באמונה, בתקווה ובגאווה. משטרת ישראל מחבקת ומאמצת אתכן אל לבה. רוח ההקרבה והמסירות של הנופלים היא מופת לנו ולדורות הבאים. זכר הנופלים- בליבנו תמיד. יחד עם משטרת ישראל כולה, אני מצדיע לנופלי מערכות ישראל. יהי זכרם ברוך."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button