חדשות הארץמבזקים

1500 אנשים בתפילת חג בחומש: "מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה"

כאלף חמש מאות חוגגים הגיעו הבוקר (רביעי) לישוב חומש והשתתפו בתפילת הלל חגיגית בהובלת הזמר יהודה כץ אשר משתתף מזה שנים בתפילת יום העצמאות בישיבת חומש. האירוע התקיים תחת הכותרת – "חוגגים עצמאות יהודית בחומש". באירוע השתתפו משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ח"כ לימור סון הר מלך וח"כ צבי סוכות. ביטול חוק ההתנתקות אשר עבר בכנסת לפני כחודש אשר ביטל את איסור הכניסה ליהודים לחומש אפשר למאות החוגגים להגיע ליישוב חומש ברכבים פרטיים. לאחר ביטול החוק מצפים בישיבת חומש להסדרתה של הישיבה במקום בהקדם כפי שהתחייבה הממשלה.

השר סמוטריץ' אמר במקום כי: "מדינת ישראל היא נס וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא המשך ישיר של הנס הזה שהתרחש בזכות יהודים ששבו ושבים אל אדמות המולדת. ההתיישבות ביו"ש מתפתחת. ממשלת ישראל מחויבת לשגשוג ולפיתוח חבל הארץ המופלא הזה, כמו שאר חבלי הארץ. רק לאחרונה העברנו את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון וב"ה אנו מקדמים את הסדרת ההתיישבות הצעירה והעברנו החלטה על בניית אלפי יח"ד ביו"ש. בע"ה נמשיך לקדם את ההתיישבות בשנים הקרובות ביתר שאת".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר: "אנחנו מתפללים כאן בהתרגשות רבה, תפילתנו משנה שעברה וב 17 וחצי השנים האחרונות התקבלה. עברנו את השלב הראשון, תיקון היסטורי של ביטול חוק ההתנתקות. לבוא לכאן ביום העצמאות אין דבר סמלי מזה" עוד הוסיף דגן: "ביטול חוק ההתנתקות הוא לא רק של המגורשים, או של המחנה הלאומי הוא של כל מדינת ישראל, זהו יום העצמאות הראשון מאז הגירוש בו מדינת ישראל יותר שלמה, בלי אות הקין של החוק הנפשע הזה, שבו יהודים לא יכולים להיות בארץ ישראל. ואנחנו מכאן נשבעים להמשיך ביתר כוח עד לחזרה ובניית הישובים מחדש. אנחנו עוד נשוב לכאן, נבנה את חומש וישובים נוספים במרחב צפון השומרון. עם ישראל שב לארצו ושב לחומש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ לימור סון הר מלך, אשר גורשה מחומש אמרה במקום ״יום העצמאות השנה הוא מרגש במיוחד, קשה לתאר במילים את גודל ההודיה והתקווה ואופטימיות שהוא מביא איתו. אחרי שנים בהן עלינו לחומש כל יום עצמאות כדי למחות על הגירוש, השנה התרגשתי להגיע לחומש כדי להשתתף בתפילת הודיה מיוחדת על ביטול חוק ההתנתקות שהשגנו אחרי שנים של מאבק ציבורי.

חגיגת ההודיה הזו, עם אנשי ונשות חומש האהובים, מבטאת טוב יותר מכל דבר אחר את המשמעות האמיתית של עצמאות יהודית וריבונות בארצנו. כמובן שעבור עצמאות מלאה יש לנו עוד דרך שראשיתה באיכלוסם מחדש של היישובים שגורשו ובהמשך בניית יישובים רבים נוספים בכל רחבי ארץ ישראל״.

ח"כ סוכות הוסיף "מתרגש להיות כאן עם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ, הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תלמידי ישיבת חומש ועוד כאלף אנשים שבאו לציין פה את יום העצמאות בתפילה חגיגית ובהודאה לקב"ה על הנס שזכינו לו. ברוך ה' שאנחנו זוכים לתקן את העוול ההיסטורי, תיקון שכבר התחיל בחוק שעבר בכנסת לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון וייגמר בעזרת ה' בחזרה מלאה לישובים שנהרסו בגירוש".

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי הוסיף: "שמח לראות את האלפים שהגיעו לחומש ודורשים את הסדרת הישיבה ובניין חומש. אין יום יותר מתאים לדרוש וליישב את הארץ כמו היום, יום העצמאות. מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה ולהסדיר את חומש בקרוב"

נזכיר, כי לפני כחודש בוטל חוק ההתנתקות בצפון השומרון אשר אסר על כניסת יהודים ליישובים שהוחרבו במסגרת תוכנית ההתנתקות. את ביטול מוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו, אשר פועל מאז לביטול החוק, אשר במאמץ משותף, ובתמיכה של חברים גם ממפלגות האופוזיציה הצליחו להעביר את החוק ברוב משמעותי לאחר 17.5 שנים. בכנסת הובילו את ביטול החוק ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר מלך והשרה אורית סטרוק.

צילום: ישיבת חומש
צילום: ישיבת חומש
צילום: ישיבת חומש
צילום: ישיבת חומש
צילום: ישיבת חומש

Back to top button