מבזקים

זו כלת חידון התנ"ך העולמי לשנת ה-75 למדינה

חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ג התקיים היום (רביעי), יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, זו השנה ה-60 בעיר הבירה ירושלים, במעמד ראש הממשלה – בנימין נתניהו, שר החינוך – יואב קיש, יו"ר הכנסת – אמיר אוחנה ומנכ"ל משרד החינוך – אסף צלאל.

הסוכנות היהודית שותפה לחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי ולהכנות שנערכות לקראתו בכל שנה בקהילות היהודיות ברחבי העולם.

בחבר השופטים ישבו:
1. יו"ר הכנסת, יו"ר חבר השופטים של החידון – אמיר אוחנה
2. יו"ר ההסתדרות הציונית – יעקב חגואל
3. יו"ר הסוכנות היהודית – דורון אלמוג
4. יו"ר הקרן הקיימת לישראל – יפעת עובדיה-לוסקי
5. יעל שבח – מחנכת ופובלציסטית, אלמנתו של רזיאל שבח שנרצח בפיגוע טרור
6. רותי טורצקי – מרצה בנושא קיבוץ גלויות ומפיקת קומיקס על יהדות אתיופיה
7. גלעד גבריהו – בנו של מייסד החידון חיים גבריהו
8. יואב שלוסברג – חתן תנ"ך ויו"ר צוות כותבי השאלות
9. הלל כהן – חתן התנ"ך מאשתקד

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ג: אמונה כהן – תלמידת כיתה י"א אולפנת בהר"ן.

סגנית כלת התנ"ך העולמי היא נטע לקס תלמידת כיתה י"א אולפנת בני עקיבא שירת הים, נווה צוף. במקום השלישי: עומר קדר. ובמקום הרביעי: תמר דהן מארה"ב.

שר החינוך, יואב קיש, נשא דברים: "אין זמן מתאים יותר מיום העצמאות לקיים בו את חידון התנ"ך. מדינת ישראל חוגגת ומציינת היום את 75 שנות עצמאותה. בזכות לימוד התנ"ך אנו יודעים שתחילת דרכנו כאומה החלה עם אברהם אבינו, עברה דרך המדינה היהודית המפוארת שהייתה בארץ ישראל בתקופת דוד ושלמה המלך, ומלאה היא באירועים היסטוריים רבים וחשובים נוספים. הקשר לתנ"ך הוא הבסיס לקשר שלנו לארץ אליה חזרנו אחרי 2000 שנות גלות, להפריח את השממה בחומר וברוח".

הוא המשיך: "משרד החינוך בהובלתי רואה בהנחלת לימודי התנ"ך ערך עליון ואנשי החינוך המוכשרים עוסקים בכך במסירות רבה מדי שנה בשנה. לצד הלימודים המדעיים, ישנו ערך גדול בלימוד תחומים רוחניים ותרבותיים, ובראשם כמובן התנ"ך, אין מדובר בהדתה אלא בחיזוק הקשר שלנו להסטוריה ולמקורותינו. משרד החינוך ימשיך להפנות את מיטב משאביו לצורך הרחבת לימוד התנ"ך, ולעודד את התלמידים להשתתף בחידון ולחזק את ידיעותיהם בתחום זה. אתם המתמודדים, כולכם, זכיתם לעבור כברת דרך עם ספר הספרים, להתמלא מהרעיונות הנפלאים ומהידיעות הרבות שכולכם הפגנתם, ועל כך אני גאה בכם, עם ישראל לדורותיו גאה בכם. זכרו כי זוהי רק ההתחלה ואני מאחל לכם ולכולנו להמשיך ולהעמיק את הלימוד שלנו בכל אשר תהיו. חזקו ואמצו".

חידון התנ"ך העולמי - שר החינוך יואב קיש - ראש הממשלה בנימין נתניהו - יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
צילום: משרד החינוך

Back to top button