חדשות הארץמבזקים

"מגן ישראל": המבצע החשאי שהתנהל ביום העצמאות

'יחידת צור' של שירות בתי הסוהר המפקחת על עברייני מין, אשר סיימו לרצות את עונשי המאסר שלהם ונמצאים בקהילה תחת צו פיקוח של בית משפט, ערכה מבצע ארצי למניעת פגיעות מיניות חוזרות, במהלך חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינות ישראל.

מטרתו העיקרית של מבצע "מגן ישראל" הוא סיכול ומניעת ביצוע עבירות מין על ידי מפוקחי היחידה, במהלך ימי החג בדגש על במות מרכזיות, מקומות כינוס לקטינים וריכוזי קהל. המבצע כלל ניתוח קליני ומודיעיני של נתוני המפוקחים, ביצוע פעולות מבצעיות סמויות וגלויות, מניעת החיכוך של המפוקחים עם הציבור ופתיחת חפ״ק סייבר ייעודי לניתוח נתונים.

במהלך המבצע נפרסו קציני הפיקוח ברחבי הארץ, במעטה חשאי ובסיפורי כיסוי תוך כדי החלפת זהויות וחזות על מנת להיטמע בסביבת המפוקחים מבלי לעורר חשד. מבצע ״מגן ישראל״ נמשך אל תוך הלילה וכחלק מפעילותם של קציני הפיקוח, נתפסו ארבעה מפוקחים אשר הפרו את צווי הפיקוח, שלושה מעצרים וראיון אזהרה אחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרות הצו שנתפסו על ידי קציני הפיקוח של היחידה נעשו בשל שימוש בסמים, הסתרת אמצעי גלישה וקשר עם עברייני מין אחרים, עבודה ללא אישור, התרועעות והתחברות אסורה לקטינות. באזור הדרום, נתפס מפוקח רגע לפני פגיעה בקטינה.

משב"ס נמסר: "'יחידת צור' של שירות בתי הסוהר תמשיך לפעול בנחישות, בתחבולה וביצירתיות לסכל ולמנוע עבירות מין חוזרות, תוך הגנה ושמירה על שלום הציבור."

אילוסטרציה. צילום: SplitShire

Back to top button