חדשות הארץמבזקים

ההאקרים לקחו אחריות על הפסקת החשמל, בחברה מתעקשים שמדובר בתקלה

הפסקת חשמל נרחבת אירעה לפני זמן קצר (חמישי) במספר מקומות ברחבי הארץ ועל פי חברת החשמל, מדובר בתקלה טכנית שמקורה בתחנת הכוח של חח"י בחיפה. ארגון האקרים לקח אחריות כביכול על הפלת החשמל, אך מחברת ניהול המערכות נמסר כי מדובר בתקלה טכנית. יש הסבורים כי ארגון הפצחנים מנסה "לרכב על הגל" של התקלה.

מחברת 'נגה ניהול מערכת החשמל' נמסר כי הופעלה המערכת האוטומטית להשלות עומס שתפקידה לשמור על שרידות המערכת. בשל כך התרחשו מספר הפסקות חשמל קצרות ברחבי הארץ, כשרוב רובן חוברו בחזרה תוך מספר דקות. הסיבה העיקרית להיקף ההשלות הגדול בתגובה לאירוע זה, היא מחסור באנרגיה סובבת ותמהיל יחידות ייצור הכולל היקף התחדשות גבוה.

בחברה אמרו כי "חלק מההיערכות הנדרשת היא ליצור הפתרונות משלימים, וככל שנעשה שימוש רב יותר באנרגיית השמש ולא נמצא פתרונות חלופיים לאינרציה ולתגובה מיידית, נחווה הפסקות חשמל קצרות מסוג זה. נגה, מנהל המערכת, יחד עם חברות מקבילות בעולם, מנסה לייצר מערכת פתרונות למצב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על אף הודעת החברה, ארגון הפצחנים (האקרים) "אנונימוס סודן" לקח 'אחריות' על הפסקת החשמל ואף פרסם הודעה בחשבון הטלגרם שלו, בו הוא מכריז "אנו אחראיים להפלת החשמל בישראל" ואף מזהיר כי "בקרוב תהיה הפסקה בשירותי האינטרנט."

התמונה שפרסם ארגון ההאקרים
חברת חשמל - החשמל
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button